Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1382197

Heimat maakt Sorry-campagne voor Hornbach
20-07-2017 | 14:24:00
De komende maanden verschijnen op tv drie commercials waarin veel te volle auto’s de oorzaak zijn van irritante situaties op de weg en in de wijk
Kattenspecial in Jinek
20-07-2017 | 12:56:38
We klikken massaal naar kattenfilmpjes en delen ze aan de lopende band, een poes in de hoofdrol maakt van iedere YouTubeclip een gegarandeerde hit. Online. Maar hoe doen katten het op tv?
Vereniging Bartiméus Sonneheerdt wil meer audiodescriptie op tv
19-07-2017 | 15:33:00
Bij audiodescriptie beschrijft een stem alle visuele elementen in de pauzes tussen de dialogen, zoals de personages, gezichtsuitdrukkingen, plaatsbepaling en ontwikkelingen in de verhaallijn
Talpa 100 procent eigenaar SBS Broadcasting, Peter de Mönnink blijft - voorlopig - aan als CEO
19-07-2017 | 14:40:00
Talpa brengt SBS, met de televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers onder in het verder te bouwen nieuwe Nederlandse multimediabedrijf
[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!
19-07-2017 | 13:59:00
Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen
VPRO maakt programma's internationaal beschikbaar op YouTube
19-07-2017 | 12:42:27
Sinds begin van het jaar is driehonderd uur aan programma’s vertaald in het Spaans, Engels en Frans en geleidelijk gepubliceerd op drie YouTube-kanalen
NPO biedt Penoza en Flikken Rotterdam aan met audiodescriptie
18-07-2017 | 17:51:00
Audiodescriptie biedt de visueel beperkte kijker de kans om tv-programma’s te volgen waar weinig (of niet) wordt gesproken
Onesize creëert visual identity The Strain
18-07-2017 | 15:14:07
Na de teaserpromo voor de cult-serie American Horror Story 6 nam Onesize deel in de pitch voor het vierde en laatste seizoen van FX-serie The Strain
[Column] Rutger Mackenbach: Paniek in medialand
17-07-2017 | 11:30:00
Paniek in medialand: de kijkcijfers van tv in juni gaan hard onderuit! Deze daling is de grootste sinds tijden en ook de kijkcijfers van de Tour de France lopen hard terug. Wat een toestand. Als we iets verder kijken, dan is er een simpele verklaring
[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen zien Nederlands vrouwenelftal winnen van Noorwegen op EK in eigen land
17-07-2017 | 10:13:00
Vrouwenvoetbal is al jarenlang de sterkstgroeiende sport in Nederland en nu is er in Nederland de EK Voetbal voor vrouwen. De openingswedstrijd in Utrecht brak natuurlijk alle vrouwenvoetbal kijkcijferrecords.
Jacqueline Kolman zendermanager SBS6
14-07-2017 | 12:47:00
Jacqueline Kolman start als zendermanager van SBS6. In deze functie is zij verantwoordelijk voor onder meer de programmering en programma’s van SBS6. Zij volgt Karin de Groot op
Documentaire Wilders in premiere op Viceland
12-07-2017 | 09:06:00
Viceland zendt de documentaire Wilders dit najaar uit. Het is de eerste keer dat de film te zien is voor het Nederlandse publiek
Nieuw seizoen Law and Order voor het eerst bij SBS6
12-07-2017 | 06:11:00
Het is voor het eerst dat deze wereldwijd succesvolle crimeserie door de familiezender wordt uitgezonden. Het nieuwe seizoen ging in Amerika van start met meer dan acht miljoen kijkers
KRO-NCRV laat ouderen daten in Hotel Romantiek
11-07-2017 | 14:54:00
Twaalf alleenstaande vrouwen en twaalf alleenstaande mannen van boven de zestig op zoek naar een nieuwe relatie reizen in Hotel Romantiek samen af naar Zwitserland
Autoriteit Consument & Markt: Talpa mag SBS overnemen
11-07-2017 | 00:33:00
ACM ziet in de overname geen nadelen voor de keuzemogelijkheden van consumenten en adverteerders
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: NPO, KIA, KLM
10-07-2017 | 13:09:00
NPO bewijst: klein budget stimuleert creativiteit, Kia schiet net naast met ode aan het vrouwenvoetbal en de Care Tag commercial van KLM is bij voorbaat al prijswinnend
SBS6 met dagelijks verslag van De Vierdaagse 2017
10-07-2017 | 11:46:00
De 101ste editie van de Vierdaagse is dit jaar dagelijks te volgen bij SBS6. Hart van Nederland-presentatrice Evelien de Bruijn brengt elke dag op locatie verslag uit
[Kijkcijfers] Kijktijd in juni daalt met 8,3 procent, RTL in zwaar weer
10-07-2017 | 08:54:00
De kijktijd is in juni gedaald van 168 minuten in 2016 t0t 154 minuten in 2017.
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 | 17:56:00
Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.
BNN en VARA vanaf komend seizoen onder één merk
07-07-2017 | 16:10:05
Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, vindt algemeen directeur Gerard Timmer.
Uitzending Gemist wordt NPO Start
05-07-2017 | 11:17:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn on demand dienst, voorheen Uitzending Gemist, verbeterd. Ook is de dienst omgedoopt in NPO Start
Steven van Dorp naar BrandDeli
04-07-2017 | 07:34:00
Mediabedrijf BrandDeli versterkt haar Strategy & Creative-team met Steven van Dorp als nieuwe Concept Creative Brand Partnerhips. Met zijn stap richting BrandDeli gaat hij voor het eerst aan de slag aan de exploitantzijde
Screenforce lanceert commercial prikbord met beste tv-commercials
04-07-2017 | 07:17:00
Screenforce en Pop the Campaign lanceren Commercial Prikbord. Het Commercial Prikbord laat de beste TV-commercials uit binnen- en buitenland zien
XITE lanceert Nederlands eerste programmatic advertising campagne op televisie
03-07-2017 | 23:47:00
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen.
Juni recordmaand voor BrandDeli
03-07-2017 | 13:51:00
BrandDeli heeft de maand juni afgesloten met een recordmarktaandeel van 19,8 procent op doelgroep 20 t/m 49 jaar, een stijging van 27 procent vergeleken met juni vorig jaar
Kanalen Viacom Benelux trekken 76 procent meer millennials op prime time
03-07-2017 | 13:30:00
Viacom Benelux claimt 11,4 procent marktaandeel onder millennials, een groei van 51 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Tijdens primetime groeit het mediabedrijf met 76 procent onder millennials
ORN gaat nauwer samenwerken met STER, heft Raad van Commissarissen op, Frank Eijken directeur in deeltijd, Martijn Boxman leidt sales
30-06-2017 | 17:48:00
De Raad van Commissarissen van ORN heeft na een intensieve periode van het onderzoeken van toekomstopties en in nauw overleg met de RPO’s (Regionale Publieke Omroep) voor ORN en de Ster volgende stappen voor de toekomst gezet.
Eberhard van der Laan aangekondigd als tweede gast VPRO Zomergasten 2017
30-06-2017 | 16:26:19
Burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan is op 30 juli te gast in VPRO Zomergasten. Dat maakte presentator Janine Abbring vandaag bekend op de Facebookpagina van het programma
Commissariaat verduidelijkt samenwerkingsmogelijkheden publieke omroepen met andere partijen
30-06-2017 | 13:50:00
Het Commissariaat voor de Media heeft de uitgave ‘Samenwerking van publieke omroepen met andere partijen’ gemaakt, die de regels voor publiek-private samenwerking verduidelijkt en antwoord geeft op vragen
Thomas Hendriks gedelegeerd producent RTL Boulevard en RTL Late Night
29-06-2017 | 11:25:53
De scope van RTL Boulevard en RTL Late Night gaat substantieel verbreden. Om dat te ontwikkelen en aan te sturen is Thomas Hendriks benoemd tot gedelegeerd producent
Kumpany activeert bobsleesponsoring Holland Casino
29-06-2017 | 08:31:00
Holland Casino is de hoofdsponsor van het Nederlands bobsleeteam op weg naar de Olympische Winterspelen van 2018. Kumpany is aangetrokken om deze sponsoring de komende tijd te activeren
[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
28-06-2017 | 17:21:00
Je zult maar werken voor de marktleider in het segment van de media dat het het beste doet. Dan ben je een bofkont. Of je bent gewoon schandalig goed in wat je doet.
Derk Bolt en Eugenio Follender vanavond exclusief bij Jinek
27-06-2017 | 14:04:00
Derk Bolt en Eugenio Follender doen vanavond hun verhaal aan tafel bij Eva Jinek. Bolt en Follender vertellen wat zij in Colombia hebben meegemaakt
KRO-NCRV en Stichting Kikid lanceren online anti-pestgame Milan
27-06-2017 | 12:41:29
Milan reageert via een guided dialog, geschreven met de hulp van kinderen uit de doelgroep en verrijkt met gesproken berichten, Snapchats, video en foto’s
Tour-etappes van start tot en met finish live bij Eurosport
22-06-2017 | 13:43:03
Voorheen waren van dertien etappes geen rechtstreekse beelden beschikbaar van het eerste gedeelte van de Tour de France
Warsteiner lanceert merkcampagne Het Verschil
22-06-2017 | 11:26:00
Reclamebureau New Normal ontwikkelde de merkcampagne voor Warsteiner. De campagne wordt afgetrapt met een tv-commercial
Canal Digital vernieuwd
21-06-2017 | 13:01:00
Canal Digital introduceert een nieuwe huisstijl, TV Gemist, Canal Digitaal Films en een persoonlijke WhatsOnTV-chatservice
Muziekkiosk binnenkort in heel Europa te ontvangen
21-06-2017 | 12:25:10
Muziekkiosk, het televisiepakket dat in mei 2016 van start ging, is binnen enkele weken in heel Europa via de satelliet te ontvangen
Discovery Networks Benelux en M7 Group sluiten meerjarige distributieovereenkomst
20-06-2017 | 12:42:00
Alle zenders van Discovery Networks zullen de komende jaren beschikbaar blijven in het basispakket van CanalDigitaal en Online.nl
Lex Beijersbergen van Henegouwen vertrekt bij ORN
20-06-2017 | 12:05:46
Lex Beijersbergen van Henegouwen zal met ingang van 1 september 2017 zijn functie van adjunct directeur bij Omroep Reclame Nederland Sales CV neerleggen
[Interview] Shula Rijxman over de maatschappelijke waarde van de NPO
20-06-2017 | 11:47:00
De Nederlandse Publieke Omroep maakte onlangs een rapportage openbaar waarin het dieper ingaat op hun maatschappelijke belang. We spreken met voorzitter Shula Rijxman over de aanleiding van het rapport, de huidige overheidsregels en de toekomst
Publieke omroepen en OTP sluiten convenant
20-06-2017 | 10:13:01
Het convenant bevat afspraken over het maken van televisieproducties voor de publieke omroepen door leden van de vereniging van Onafhankelijke Televisieproducenten
Nickelodeon 15 jaar
16-06-2017 | 15:45:00
Voor dit jubileum hebben ze een nieuwe held samengebracht met een Nickelodeon-classic voor een special: Bunsen is een Beest ontmoet Fairly Odd Parents
Bonje met de buren terug op SBS6
15-06-2017 | 09:27:47
Bonje met de buren keert na een afwezigheid van twee jaar terug. Dennis van der Geest en Leontine Borsato vormen het presentatieduo
NPO brengt zijn maatschappelijke waarde in beeld
13-06-2017 | 10:51:00
In de rapportage Maatschappelijke waarde, een voornemen uit het Concessiebeleidsplan 2016-2020, ligt de nadruk op het effect van programma’s en activiteiten op de samenleving
Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne
13-06-2017 | 10:00:00
RTV-campagnes zorgen voor direct sitebezoek en ze jagen de effecten van de inzet van organic, branded en non-branded search extra aan
Nickelodeon en Nick Jr. op zwart
12-06-2017 | 11:36:00
Op 14 juni zullen Nickelodeon en Nick Jr. op zwart gaan om kinderen te motiveren deel te nemen aan de jaarlijkse Buitenspeeldag
Sven Sauvé benoemd tot CEO van RTL Nederland
09-06-2017 | 11:51:00
Met ingang van 1 juli is Sven Sauvé benoemd tot Chief Executive Officer van RTL Nederland. Sauvé volgt Bert Habets op die sinds 19 april Co-CEO van RTL Group is
Christian van Thillo: Multi Platform Broadcasting gaat echte convergentie brengen tussen uitgevers en televisie-exploitanten
09-06-2017 | 10:56:00
De Persgroep organiseert de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus ergens in europa op max anerhalf uur vliegen van Amsterdam. Dit jaar in Boedapest.
Internet, tv en bellen wordt duurder
08-06-2017 | 16:42:00
Zes van de zeven grootste providers verhogen vanaf 1 juli hun tarieven. De meeste Nederlanders gaan daardoor meer betalen voor internet, tv en bellen.
TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Fonds Gehandicaptensport
07-06-2017 | 12:16:00
TBWA\NEBOKO ontwikkelde een commercial voor Fonds Gehandicaptensport waarin een zwemmer wordt geconfronteerd met obstakels in een sportcomplex dat niet ingericht is voor gehandicaptensport
Last Men in Aleppo 14 juni op NPO 2
06-06-2017 | 11:35:00
Last Men in Aleppo werd op Sundance Film Festival 2017 bekroond met de Grand Jury Prize voor Best World Cinema Documentary
[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,4 miljoen kijkers met Nederland - Ivoorkust
05-06-2017 | 12:30:00
Het voorjaar is na een koude start in alle hevigheid losgebarsten en vrijwel avond na avond kan de BBQ in vuur en vlam worden gezet of een traatje worden weggepinkt bij alweer een fantastische zonsondergang aan zee.
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
02-06-2017 | 17:36:00
Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, out of home was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als vorig jaar een nipte plus.
Doutzen Kroes en Rivella in commercial 'weg met de opsmuk op social media'
02-06-2017 | 10:31:00
De tweede Rivella-commercial met Doutzen in de hoofdrol legt wederom de link tussen het drankje zonder pretenties en het nuchtere Friese topmodel
24: Legacy te zien op FOX
01-06-2017 | 18:38:00
Vanaf woensdag 7 juni kunnen de fans op FOX de uren weer aftellen in een spannende race tegen de snel voortschrijdende tijd
SBS lanceert nieuwe vorm van interactieve tv-reclame met Chio, 24i, Isobar en Carat
01-06-2017 | 16:39:07
SBS Broadcasting zet de eerste stap wat betreft de implementatie van addressable tv. SBS slaat hiervoor de handen ineen met Chio, 24i, Isobar en Carat.
[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling
01-06-2017 | 10:38:00
De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. We spreken met zendermanager Gijs Poortman
Samenwerking tussen RTV Arnhem en Ik hou van Arnhem
30-05-2017 | 11:58:00
Lokale omroep RTV Arnhem en nieuwssite Ik hou van Arnhem slaan de handen ineen. Beide media vinden dat ze elkaar kunnen versterken
Zoete Spruiten met Roberta Pagnier en Jochem van Gelder op 24Kitchen
30-05-2017 | 11:41:00
In het tv-programma Zoete Spruiten helpt 24Kitchen-chef Roberta Pagnier ouders met de strijd aan tafel tijdens het avondeten
[Interview] Ben van der Burg over Triple, Alkmaar, John de Mol, virtual reality, apps en alle andere dingen die media interessant maken
30-05-2017 | 08:38:00
Ben van der Burg is Chief Commercial Officer bij Triple, het meest innovatieve bedrijf van Nederland
Jochem de Jong mediadirecteur KRO-NCRV
30-05-2017 | 06:44:00
De Jong (42) was eerder algemeen directeur van Discovery Networks Benelux (2007-2014) en lid van het managementteam van MTV Networks Benelux (2003-2007).
[Kijkcijfers] Eurosport trekt 1 miljoen kijkers met Giro overwinning Tom Dumoulin
29-05-2017 | 08:38:00
Met het goede rijden van Tom Dumoulin explodeerden de kijkcijfers van dit niche kanaal dat op normale dagen met 50.000 kijkers al een goede dag heeft.
Staatssecretaris kleedt basispakket uit, Vereniging van Commerciële Omroepen luidt de noodklok
26-05-2017 | 22:39:00
De Vereniging van Commerciële Omroepen (VCO) luidt de noodklok nu de staatssecretaris ondanks herhaalde bezwaren en tegen de adviezen in van alle omroepen het brede basispakket toch wenst uit te kleden.
Nieuw seizoen TOON te zien op KPN Presenteert
26-05-2017 | 16:37:19
Vanaf vandaag is de comedyserie TOON, geproduceerd door NewBe, terug bij KPN Presenteert op kanaal 18 en on demand
[Kijkcijfers] Tom Dumoulin doet Eurosport en BrandDeli uit niche exploderen
26-05-2017 | 15:49:00
In een landschap van dalende kijkcijfers, kijken televisieexploitanten steeds meer naar sport in het algemeen en live sport in het bijzonder.
XXS Amsterdam ontwikkelt commercial voor Decatlon
25-05-2017 | 21:06:00
Decathlon gaat voor het eerst in Nederland op TV met een commercial voor de Easybreath, het snorkelmasker waarmee je onder water net zo makkelijk ademt als boven water
Zwitserleven lanceert campagne met Chis Zegers en Maryam Hassouni
23-05-2017 | 13:53:00
Zwitserleven lanceert de campagne: roadtrip. In de nieuwe campagne staan bereikbaarheid, realisme en beleving centraal
Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt
23-05-2017 | 05:57:00
De helft van de Nederlanders weet niet zo goed hoe ze contact kunnen maken met een vreemde. Dat en meer blijkt uit onderzoek dat Mentos liet doen door PanelWizard onder ruim 1000 Nederlanders
Dubbele dosis exen in MTV's Ex on the Beach: Double Dutch
19-05-2017 | 19:54:00
Elke zondag om 22.00 uur zorgt MTV voor je wekelijks dosis guilty pleasure tv, wan tEx on the Beach: Double Dutch is terug en groter dan ooit!
Eurosport kleurt twee weken lang gravel-rood
19-05-2017 | 18:33:23
Eurosport 1 kleurt van zondag 28 mei tot en met zondag 11 juni gravel-rood: de sportzender doet twee weken lang dagelijks live verslag van Roland Garros
Ogilvy Amsterdam ontwikkelt een campagne voor KFC
19-05-2017 | 11:15:00
Ogilvy Amsterdam ontwikkelde 'inspirerende' campagne voor KFC: Good things don’t come easy
Fotobattle tussen Nederland en België in Nickelodeon-show Snap het
17-05-2017 | 12:27:50
Wie hebben de scherpste ogen en snelste hersenen, de Nederlanders of de Belgen? Je ziet het vanaf maandag 22 mei in Snap het op Viacom-zender Nickelodeon
Rijk Hofman en Yade Lauren vaste gezichten MTV naast Kay Nambiar
16-05-2017 | 13:44:00
Het drietal zal onder de naam MTV NOW content gaan maken voor de online MTV-platformen in Nederland en België, maar ook verslaan voor televisie
Henk van der Aa eindredacteur Brandpunt
16-05-2017 | 10:10:38
Mark Schleedoorn, de vorige eindredacteur van Brandpunt, vertrok begin dit jaar bij het programma. Van der Aa volgt hem op en blijft ook reportages maken
Zapp Your Planet brengt 621.780 euro op
15-05-2017 | 09:00:17
Zapp Your Planet is de jaarlijks campagne van NPO Zapp samen met WNF om geld in te zamelen voor een bedreigde diersoort
De wereld rond met 80-jarigen bij SBS6
12-05-2017 | 17:22:00
In het nieuwe feel good-programma De wereld rond met 80-jarigen trekt een groep hoogbejaarden de stoute schoenen aan om samen de reis van hun leven te maken
CapeRock ontwikkelt nieuwe identiteit voor Ziggo Sport
12-05-2017 | 17:03:10
CapeRock heeft de nieuwe identiteit en zendervormgeving ontwikkeld voor Ziggo Sport die op 14 april is gelanceerd
SBS start programma Van onze centen
09-05-2017 | 12:21:32
Meer dan 100 miljoen euro aan verspilling in eerste seizoen SBS-programma Van onze centen
Armin van Buuren is Mr. Perfect dagelijks op RTL 4
08-05-2017 | 12:16:51
In de documentairespecial wordt de kijker, door de stem van de dj zelf, meegenomen in zijn gedachten, onzekerheden en levensbeslissingen
NPO 3 Foodweken gaan van start met social eating ontbijt #Foodbezig
05-05-2017 | 16:39:21
Een week lang wordt Nederland uitgedaagd om samen met BN'ers en bekende foodies interactief en live te ontbijten via de Facebookpagina van NPO 3.
[Column] Didier Kick: Lang leve KPN Presenteert
03-05-2017 | 10:31:47
Tot mijn verbazing hoorde ik onlangs iemand beweren dat de contentkanalen van KPN niet levensvatbaar zijn. Toen heb ik om te counteren mijn loftrompet tevoorschijn gehaald. KPN Presenteert doet het onwijs goed. Ze maken goede content en zetten het op maat weg
SKO komt met verrijkte kijkcijferdataset
02-05-2017 | 16:30:00
Stichting KijkOnderzoek levert een nieuwe dataset aan de markt waarbij de online kijkcijfers en tv kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd
Achtung! creëert merkcampagne Monsterboard
01-05-2017 | 12:06:27
Monsterboard start met een merkcampagne gericht op millenials. De campagne is de hele maand mei zichtbaar op alle tv-stations van RTL en BrandDeli
AD en Eurosport verslaan samen Giro d’Italia
01-05-2017 | 10:51:21
Tijdens de komende Giro d’Italia vormen het AD en Eurosport samen een tandem. Beide partijen gaan een grootschalige contentsamenwerking aan
BSUR maakt commercial Specsavers
01-05-2017 | 10:05:13
De nieuwe televisiereclame is de tweede in de serie over de rol van gehoor bij het ervaren van verschillende passies
Vivienne de Leeuw benoemd tot CFO RTL Nederland
28-04-2017 | 14:14:00
Onder leiding van CEO Bert Habets neemt De Leeuw als CFO plaats in de directie van RTL Nederland
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Leffe, Pearle, War Child
28-04-2017 | 09:33:00
Omdat veel pilsmerken op smaak nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, is er geen productgroep denkbaar waarin reclames zo onmisbaar zijn om de A status van het merk te bevestigen. Die vlieger gaat niet op voor het abdijbier van Leffe
Foodweken op NPO 3
26-04-2017 | 13:13:00
Zes weken lang staat de programmering op woensdag en donderdag in het teken van eten met onder andere het nieuwe programma De Nieuwe Garde
Marathonuitzending Chriet Titulaer op NPO Best
26-04-2017 | 11:41:37
De kijker ziet tijdens de Wondere Wereld Marathon twee volledige afleveringen uit 1985 en 1989. Verder treedt Titulaer op als quizmaster in Win de Wondere Wereld (1987)
Nickelodeon-show De Ludwigs krijgt vervolg
26-04-2017 | 11:36:00
De in Nederland geproduceerde komische avonturenserie De Ludwigs krijgt een vervolg, zo maakt Viacom-zender Nickelodeon bekend
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
25-04-2017 | 14:40:49
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Net5 start met Rik over de grens
25-04-2017 | 13:42:00
Rik van de Westelaken reist de wereld over en bezoekt hij groepen mensen die - soms vrijwillig, soms noodgedwongen - een opmerkelijk leven leiden
Adverteren in connected-tv-apps door samenwerking 24i en SpotX
25-04-2017 | 12:00:26
24i en SpotX spelen in op de behoefte van uitgevers en broadcasters om interactieve advertenties, realtime en uniek, voor connected tv beschikbaar te maken
Finale KNVB Beker 30 april live te zien bij SBS6 en NUsport
24-04-2017 | 16:11:00
De KNVB Beker is een van de twee grote prijzen die de Nederlandse voetbalclubs op eigen bodem kunnen winnen
T-Mobile streamt als eerste live commercials via 4G
20-04-2017 | 11:48:53
T-Mobile streamt live commercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond opgenomen en live via een controlekamer op RTL en SBS uitgezonden
Net5 geeft vrouwen een Fashionchick make-over
11-04-2017 | 10:41:00
Zondag start een gloednieuw make-overprogramma met een sprankelend dreamteam bij Net5
Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro
10-04-2017 | 07:55:00
Veronica Uitgeverij naar Sanoma
Televisie marktaandelen maart: NPO (+11,6%) geselt RTL (-6,3%) en SBS (-6,8%)
08-04-2017 | 11:00:00
De ontwikkeling van de televisiemarkt is natuurlijk altijd al interessant maar nu het verhaal gaat dat Sanoma uit SBS stapt en Talpa dus groot instapt in televisie exploitatie, is het zo mogelijk nog interessanter.
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?
07-04-2017 | 16:49:00
Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen.