[Commercial Review] Maurice van Susante: Specsavers, Fonds Gehandicaptenzorg, Apple
13-06-2017 17:00:00 | Hits: 3323 | columnist: Maurice van Susante | Tags:

Allereerst Specsavers, die met haar nieuwe campagne een lans wil breken voor mensen met een gehoorprobleem. Met de inzet van kinderen - die altijd de waarheid vertellen en voor dat stukje emotie zorgen - komt een aantal aannames en vooroordelen aan bod. De video doet me op een positieve manier denken aan Praatjesmakers en stipt met leuke quotes exact de dingen aan die de afzender en maker over de bühne wil krijgen. Vermakelijk is het, ondanks het onderwerp, zeker en de kinderen doen hun werk. En Specsavers, gefeliciteerd met jullie 10e verjaardag.

Fonds Gehandicaptenzorg

Hoe laat je op een impactvolle manier zien dat het niet voor iedereen de gewoonste zaak is om te gaan sporten? Dat doe je dus met deze video. Visueel erg sterk en de muziek helpt ook enorm in het vertellen van het verhaal. De opbouw doet de kijker eerst vermoeden dat je weer naar een sportcommercial aan het kijken bent. Dan volgt de twist. Wat moet een sporter met een beperking allemaal doen en doorstaan om te gaan sporten? Petje af!

Apple, WWDC

Van over de grenzen dit juweeltje. In deze aftrap-video van het World Wide Developers Conference, roept Apple iedereen op door te gaan met het ontwikkelen van apps. Zonder weten we immers (ondertussen) niet meer wat we moeten met ons leven. In ieder aspect van ons leven gebruiken we apps en helpen die ons het leven gemakkelijker te maken. Superleuk en effectief in het vertellen van het verhaal. De verhaallijn met de rondleiding en de twist zorgt ook weer voor een blijf kijken-trigger en het kijken wordt absoluut beloond. Ik kan vooral genieten van de rijkheid van de scenes; “Selfies! Selfies!” en Candycrush.

Maurice van Susante is Content Director bij MEC Wavemaker.

@madmen14

20-04-2017 | [Commercial Review] Maurice van Susante: Volkwagen, SiSi, BrightPensioen