Interviews

[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen
19-10-2017 | 08:50:00
Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk. We spreken met de directeur van Febo, Dennis de Borst, over de weg die de snackbar de laatste jaren op marketinggebied inslaat
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen
13-10-2017 | 14:43:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en alle regiodagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de grootste journalistenbaas van Nederland.
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading
12-10-2017 | 15:52:55
Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Hicham Filali | Managing Director Innovo Marketing
10-10-2017 | 10:42:00
Hicham Filali is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Layla Kaspi | Associate Manager Brand Concept Foot Locker
10-10-2017 | 10:05:00
Layla Kaspi is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Sophie Benink, Communication Consultant Zenith
10-10-2017 | 09:52:00
Sophie Benink is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Ashlee Janelle Danso | Fashion Consultant & Stylist, Blogger
09-10-2017 | 22:39:00
Ashlee Janelle Danso is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Daantje Dammers, Head of Account Natwerk
09-10-2017 | 22:13:00
Daantje Dammers is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Justin Coster, Manager Online Redactie Talpa Radio
09-10-2017 | 16:19:00
Justin Coster een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Deniz Alkaç, Managing Director Bruut Amsterdam
09-10-2017 | 15:56:00
Deniz Alkaç is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Arne Stierman, Distribution Strategist Born05
09-10-2017 | 15:40:00
Arne Stierman is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem.
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Lise Donkersloot, Mediaplanner ZIGT
09-10-2017 | 15:20:00
Lise Donkersloot is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Malou Buné, Product Manager McDonald's
09-10-2017 | 14:26:00
Malou Buné is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken haar.
[Interview] Edward van de Ridder over zijn aanstelling bij Alfred
05-10-2017 | 16:10:12
Edward van de Ridder vertrok eind 2016 bij NOISE, het bureau waarvan hij medeoprichter was. Nu zet hij zijn carrière voort als Head of Strategy bij Alfred. We spreken hem over koffie drinken onder palmbomen, zijn liefde voor de inhoud van het reclamemaken en de digitale versplintering
[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community
05-10-2017 | 11:53:00
Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media
[Interview] Ivar Schutte over de toekomst bij Pathé
05-10-2017 | 10:17:20
De veranderingen in de bioscoopbranche gaan met een moordend tempo. Met name nieuwe en verbeterde technologieën zorgen ervoor dat bioscopen te allen tijde bij de les moeten blijven. We spreken met Ivar Schutte, marketing- en communicatiemanager a.i. bij Pathé, over de laatste ontwikkelingen bij het bedrijf
[Interview] Vellah Bogle over 5 jaar Taalvoutjes
28-09-2017 | 16:05:00
Taalvoutjes bestaat 5 jaar en brengt een jubileumboek uit. We spreken met medeoprichter Vellah Bogle over het taalplatform, de afgelopen jaren en de taalfout die haar het meest is bijgebleven
[Interview] Thomas Wolff (Splendid Film) over het belang van marketing in de filmbranche
28-09-2017 | 14:11:44
Splendid Film heeft met de coproductie Misfit nu al een hit te pakken. De trailer is inmiddels al meer dan een miljoen keer bekeken en is daarmee de meest succesvolle Nederlandse filmtrailer ooit. Hoe dit kan? We vragen het Thomas Wolff, Head of Marketing en producent bij Splendid Film
[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl
28-09-2017 | 11:34:08
Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker
[Interview] Lauren van der Heijden over The Pitch van de Persgroep
27-09-2017 | 11:03:00
De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van de Persgroep
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 | 08:37:00
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
[Interview] Ton Rozestraten (RTL) over de overname van Adfactor
21-09-2017 | 15:55:00
RTL Nederland maakte onlangs bekend een meerderheidsbelang van 60 procent te nemen in Adfactor. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes. We spreken met Ton Rozestraten, CCO van RTL
[Interview] Gerard van Driesten en Pier Baarsma over NDC Brand Concepts
17-09-2017 | 10:26:00
NDC mediagroep is bezig met een ingrijpende transformatie die het bedrijf van traditionele dagbladuitgever tot een crossmediale speler in nieuwsmedia maakt. En daar hoort een vertegenwoordiging in Amsterdam bij want daar zitten de bureaus en wordt het advertentiegeld uitgegeven.
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
13-09-2017 | 08:14:00
De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.
[Interview] Ruud van der Linden over de onlinevideomarkt en zijn StreamOne
11-09-2017 | 10:07:53
StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt.
[Interview] Hanro Smitsman over filmen over oorlog
07-09-2017 | 10:44:00
Regisseur Hanro Smitsman toog naar Jordanië om daar zijn film Broeders op te nemen. Het verhaal vertelt over twee broers die naar Syrië vertrekken om hun jongere broer te zoeken. Wij spreken hem over zijn film
[Interview] Stijn van Gerwen over zijn transfer naar VICE
06-09-2017 | 10:38:00
Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was. We spreken hem onder meer over Brand Partnerships.
[Interview] Marlies van de Meent-Hakvoort over de Hilversum Media Campus
05-09-2017 | 09:16:42
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. Ook de Hilversum Media Campus is present. We spreken met de marketing- en communicatiemanager, Marlies van de Meent-Hakvoort
[Interview] Marscha Krouwel over Influencer Solutions van Hearst
01-09-2017 | 15:48:00
De influencerbubbel lijkt uit elkaar te spatten. Al die duizenden volgers blijken geen volgers te zijn en het bereik is moeilijk te meten. De tijd van meer, meer, meer is over. Dat zag ook Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women’s Brands van Hearst Netherlands die met Influencer Solutions op kwaliteit gaat zitten in plaats van kwantiteit. We spreken haar over bereik en micro-influencers
[Interview] Jan-Willem van Beek over innoveren op eigen kracht
31-08-2017 | 12:58:00
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, experimenten en innovaties. We spreken met Jan-Willem van Beek, onder andere auteur van het boek Voorbij de startupmania. Hij host een expertsessie over innoveren op eigen kracht
[Interview] Ruud van Gessel over filmen met je iPhone
29-08-2017 | 13:10:51
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. We spreken met regisseur en producer Ruud van Gessel. Hij is initiatiefnemer van de Mobile Movie Days, die plaatsvinden tijdens het evenement
[Interview] Herman Dummer over de Dutch Media Week
28-08-2017 | 12:18:41
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. We spreken met initiatiefnemer en organisator Herman Dummer
[Interview] Dennis Hoogervorst over augmented reality in BSR-onderzoek
22-08-2017 | 17:41:00
Sanoma lanceerde in maart 2017 de BSR Quality Planner. Zoals gebruikelijk met twee assen, in 2D. Dat kon beter, dacht Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma, toen hij hoorde van een derde dimensie. Met behulp van augmented reality kunnen merken nu hun plek bepalen in een 3D BSR-model. We spreken met Hoogervorst over het hologram en de samenwerking met de NHTV
[Interview] Norbert ter Hall over Mi vida, de film voor Loes Luca
21-08-2017 | 09:51:06
Loes Luca gaat de hoofdrol spelen in de bioscoopfilm Mi vida van regisseur Norbert ter Hall. We spreken met Ter Hall over het speciaal voor de actrice geschreven scenario van Roos Ouwehand en kapsters in Spanje
[Interview] Leo Hannewijk over Film by the Sea
15-08-2017 | 12:09:23
Van 8 tot 17 september 2017 strijkt Film by the Sea weer neer in Vlissingen. Bij dit niche filmfestival draait het allemaal om boekverfilmingen. We spreken met festivaldirecteur Leo Hannewijk