[Cross Media Bureau 2017] Lodewijk Varossieau over SUPERREBEL
17-03-2017 14:17:00 Door: Max Vlugt | Hits: 8563 | Tags:

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt.  SUPERREBEL is genomineerd voor Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Lodewijk Varossieau, Creative Director bij SUPERREBEL.

Hoe onderscheidt SUPERREBEL zich op Cross Media gebied van andere bureaus?

Cross Media zit in ons DNA. Iedere campagne die we ontwikkelen is crossmediaal. We onderscheiden ons door slimmer en creatiever te zijn en continu de grens op te zoeken. Het is geen toeval dat onze klanten en ook ons eigen merk zo ongelofelijk veel publicity krijgen.

Wat is jouw visie op cross media en de ontwikkeling van cross media?

Cross media is een voorwaarde om succesvol te zijn. Geen enkel merk kan nog zonder. De truc is alleen om slimme ideeën te bedenken die geschikt zijn om crossmediaal in te zetten. Dat kunnen niet veel bureau's. Ze denken in middelen en niet in medium-onafhankelijke concepten. Goede crossmediale campagnes zorgen ervoor dat je een veel hoger rendement haalt uit lagere investeringen. En dat is wat opdrachtgevers willen. Geen enkel geloofwaardig en ambitieus merk kan dus nog om cross media heen. Dat heet SUPERREBEL vanaf het begin heel goed begrepen. Ieder medium is voor ons belangrijk. Van online tot suikerzakje.

 

Op welke cross media case van SUPERREBEL ben je trots?

Ik ben trots op al het werk dat we maken. En zoals bekend ben je zo goed als je laatste werk. Iedere dag moet je opnieuw beginnen en examen doen. On vak is keihard. Het meest trots ben ik op onze eigen case. We willen het allerbeste voorbeeld zijn voor onze klanten (en niet zoals de tandarts met een mooi gebit). We bouwen continu aan ons eigen merk dat intussen sterk genoeg is om ook een kledinglijn te zijn. Hoe cool is dat. We adverteren. We zij zeer actief op social media, waarbij voor het reclamebureau Linkedin zeer succesvol is. Op Facebook en Instagram hebben we via onze kanalen meer dan 65.000 volgers. Dat doen niet veel bureau's ons na. Continu zijn we vernieuwend en verrassend. We gaan zeer consistent om met onze campagne 'be brave' die je terug ziet in alle campagnes.

Zetten adverteerders optimaal in op cross media? Wat adviseer jij ze? En wat zou je media-exploitanten adviseren op cross media gebied om adverteerders optimaal te kunnen bedienen?

Cross media is essentieel. Ik denk dat de bureaus hier een steeds belangrijkere rol in krijgen. Daarentegen denk ik dat de rol van mediabureau's steeds minder belangrijk wordt. Mediastrategie zal weer bij de reclamebureaus komen te liggen. Mediabureau's zullen vooral inkopers worden. Het is algemeen bekend dat mediabureaus hun creativiteit verliezen als ze groter worden. En juist dat is nu weer extra belangrijk, zeker als je crossmediaal campagne wil voeren.

Hoe veranderen media en marketingcommunicatie door de invloed van social en mobiel? 

Voor ons gevoel verandert er weinig. Alles is weer net zoals het vroeger was. Iedere succesvolle campagne begint met een 'big idea'. En als dat echt goed is, dan kan het makkelijk vertaald worden naar alle verschillende (nieuwe) media. In de afgelopen jaren begonnen adverteerders vaak andersom. Bureau's die sterke proposities kunnen vertalen in een sterk big idea gaan winnen.

Wat is de toekomst van het reclamebureau? En welke rol zullen mediabureaus en adverteerders gaan spelen?

Het reclamebureau krijgt de regie weer in handen over het bouwen van merken. Media zal weer steeds dichter bij het bureau liggen. Het reclamebureau wordt dus belangrijker dan ooit. Met slimme ideeën en campagnes kunnen merken het verschil maken en die worden dus steeds meer waard. Ik ben ervan overtuigd dat bureau's die erin slagen de regie in handen te houden en zicht te omringen met de beste specialisten een gouden toekomst hebben. Het gaat om de juiste balans tussen creativiteit (de grens opzoeken) en effectiviteit.

Wat is het laatste nieuws?

We zijn druk bezig met allerlei activiteiten; We breiden fors uit in kantoor Breda. In het najaar start SUPERREBEL een kantoor in Rotterdam. Zowel online als offline willen we een van de meest succesvolle bureaus zijn. De focus ligt op creatie, we willen zoveel mogelijk prijzen winnen. SUPERREBEL KIDSGEAR wordt inmiddels ook internationaal verkocht, onder meer in japan, China, België en Italië, inmiddels hebben we bijna 50.000 volgers of Facebook en dat is geen toeval. in 2018 komt er onder de naam SUPERREBEL APPAREL ook een kledinglijn voor volwassenen die nooit volwassen zijn geworden.

www.superrebel.com

 

Ook genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar 2017:

 

www.crossmediaawards.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie