[Interview] Eric Kip over Exterion Media en outdoor advertising
23-05-2017 11:59:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 16524 | Tags:

Eric Kip is sinds mei 2015 Managing Director van Exterion Media. Daarvoor was hij CEO van Blyk, eerder werkte hij als Strategy & Planning Director EMEA bij MediaCom. Hij staat op plaats 63 in DeMedia100.

Het maakt hem een relatieve nieuwkomer in outdoor advertising: "Op het moment dat ik werd gebeld voor deze functie kende ik outdoor advertising vooral als vlakken verkopen in standaard pakketten. Dan beetje onderhandelen over de prijs en dat was het wel. Maar toen ik het gesprek aanging, werd al heel snel duidelijk welk een enorme dynamiek er in het vak zit. In 2015 kwam digitalisering in buitenreclame eraan maar er was nog niets. Toen ik begon was er bij Exterion Media geen enkel project in digital-out-of-home opgestart. Nu, twee jaar later, hebben we bijna 700 digitale schermen in operatie."

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum spreekt Bas Vlugt met Eric Kip voor Nederlands MediaNetwerk TV.

www.exterionmedia.nl
www.quadia.com


Bekijk op Nederlands MediaNetwerk TV ook de interviews met

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie