[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith en de toekomst van mediabureaus
18-05-2017 13:22:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 11826 | Tags:

ZenithOptimedia verandert de naam in Zenith en krijgt een nieuwe merkidentiteit en propositie. Een goed moment voor een interview met Marc Verschoor, COO van Zenith.

Zenith behoort samen met Starcom tot Publics One. Marc Verschoor: "Starcom is een wat meer vrouwelijk bureau met de nadruk op emotie - Starcom noemt zichzelf de Human Experience Company - en Zenith meer mannelijk met de nadruk op ratio. Zenith is The ROI Agency en wij gebruiken graag de term evidence led, alles wat wij doen moet terug zijn te vinden in bewijsvoering."

Zenith heeft dan ook een sterk digitaal profiel. Marc Verschoor: "Meer dan de helft van de Zenith medewerkers werkt in digitale media. Tegelijkertijd stel ik vast dat het onderscheid tussen analoog en digitaal snel verdwijnt en deze twee steeds meer in elkaar grijpen."

Zenith werkt voor grote internationale merken als L'Oréal, Nestlé en Mercedes als ook voor prachtige lokale merken als Triodos Bank.

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum spreekt Bas Vlugt met Marc Verschoor voor Nederlands MediaNetwerk TV.

www.zenithoptimedia.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie