[MediaBelofte 2018] Genomineerd: Deniz Alkaç, Managing Director Bruut Amsterdam
09-10-2017 15:56:00 Door: Ton Boom | Hits: 11002 | Tags:

Deniz Alkaç is Managing Director Bruut Amsterdam. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2018. Wij spreken hem.

Dag Deniz, kun je Bruut Amsterdam introduceren?

Bruut Amsterdam is een next-generation productiemaatschappij waar online video content wordt ontwikkeld én geproduceerd. We helpen bureau’s, merken en zenders, online, met het vinden en uitbouwen van een duurzaam en betrokken publiek door middel van video. In een wereld waar - inmiddels - iederéén content maakt, onderscheiden wij ons door kwaliteit en relevantie.

Je was dj bij Radio 538 en begon op zeer jonge leeftijd een eigen bedrijf. Wat was je motivatie?

Ik ben gestopt met school op mijn zestiende. Sindsdien werk ik full-time. Eerst als programmamaker in opleiding voor onder andere Veronica, WNL en BNN, daarna - op 17-jarige leeftijd - als radio-dj bij Radio 538. Ik heb altijd al iets met media gehad: iets met spanningsbogen, het gesprek van de dag kunnen zijn, eigenlijk gewoon iets met show.
Toen ik in Hilversum werkte (en YouTube net een ding werd) viel het me op hoe ouderwets zenderbazen dachten: over internet en de verandering waar we nu middenin zitten. Het is niet meer alleen Hilversum dat het gesprek van de dag bepaalt. Dat kan nu iedereen. Oók merken. Ik ben toen, in 2012, naast mijn werk in Hilversum, voor mezelf begonnen: dat is nu Bruut Amsterdam.

Bruut Amsterdam nam een vogelvlucht toen ik in 2013 de YouTube Battles maakte, één van de allereerste campagnes op YouTube in Nederland. En absoluut de eerste die live gestreamd was. Ik ben toen gestopt bij de radio en me volledig gaan focussen op het uitbouwen van mijn eigen bureau.

Wat kan Bruut Amsterdam dat andere bedrijven niet kunnen?

Ik denk dat het de unieke mix van mensen (en hun talent) is dat mijn bedrijf bijzonder maakt. We hebben alle kennis in huis: die kennis reikt veel verder dan dat je normaal bij een productiemaatschappij zou verwachten: we zijn tevens een beetje uitgever, een beetje reclamebureau en een beetje mediabureau. Die combinatie is, denk ik, goud waard. We kunnen precies inschatten wat een klant wil, wat er voor nodig is en hoe het moet worden weggezet. Daarnaast zijn we allemaal millennials/Generation Z. De oudste is achtentwintig. We weten daarom exact hoe onze leeftijdsgenoten - en vaak de doelgroep van onze klanten - denken.

Voor welke klanten werkt Bruut Amsterdam?

Op een dagelijkse basis werken we voor Maybelline, daar maken we bijna alle onlinevideocontent voor.  Maar ook voor Discovery Channel: daar produceren we hun eerste online format (genaamd D TOUR) voor en RTL. Ons programma ZWIJGRECHT scoort wekelijks meer dan 100.000 views binnen 24 uur. Samen met reclamebureau’s maken we ook regelmatig campagnes: onder meer voor Marktplaats, de Nationale Postcode Loterij, Swinckels, Simyo, Jet Airways, Star Alliance en Brooks.

Wat zijn jouw ambities?

Ik wil een verandering teweegbrengen. Daarom zou ik ook nooit in loondienst gaan. Mijn ambities liggen niet alleen in Nederland; uiteindelijk werk ik dag in dag uit keihard om ooit de John de Mol van de online video te worden. Ik droom er van om ooit een kantoor in London en LA te openen.

Wat is het laatste nieuws?

We lanceren binnenkort een nieuw label, bedoeld voor meer high-end/commercial producties. Met onze kennis van online platforms en de creativiteit van een aantal hele goede regisseurs gaan we ook de film wereld opschudden.

www.bruut.amsterdam

 

MediaBelofte van het Jaar wordt gesponsord door


 

 

 







Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie