[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl
15-02-2017 11:31:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6788 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Nanda Appelman en Leonie Ruhe, oprichters van Foodx.nl.

Wat is FoodX.nl?

FoodX.nl is het boekingsplatform voor culinaire belevenissen. Denk aan proeverijen, workshops, kookdemonstraties en bijzondere diners. Deze belevenissen worden via ons platform aangeboden door ons netwerk van partners. In onze agenda kun je zien welke belevenissen gepland staan, kijken wat je het meeste aanspreekt en je eenvoudig inschrijven. 

Wij richten ons op mensen die van goed eten & drinken en/of koken houden. Je kunt je individueel inschrijven op een vastgestelde datum of je kunt met een groep een privé belevenis boeken. Bijvoorbeeld voor een teamuitje, uitstapje met familie of vrienden of een vrijgezellenfeest.

Waarom zijn jullie FoodX.nl begonnen?

FoodX.nl is vooral ontstaan vanuit onze eigen passie voor goed eten en drinken, waarbij we altijd op zoek zijn naar nieuwe en bijzondere ervaringen. In onze zoektocht naar culinaire belevenissen misten we een platform waarop dit aanbod samenkomt. Of we kwamen een interessante workshop tegen die alleen voor grote groepen te boeken was. Toen kwam de realisatie dat wij vast niet de enigen waren die tegen dit probleem aanliepen en dat hier serieuze potentie in zit.  

Hoe en waar is FoodX.nl gevestigd?

We werken vanuit Amsterdam en Haarlem, waar ons aanbod momenteel ook op toegespitst is. Naarmate we doorgroeien, hopen we zo snel mogelijk meer steden te kunnen toevoegen aan ons aanbod.

Van wie is FoodX.nl?

Momenteel kiezen we er bewust voor om zelf volledig eigenaar te blijven.

Hoe is FoodX.nl gefinancierd?

We hebben FoodX.nl momenteel geheel gefinancierd vanuit eigen middelen. Inkomsten stoppen we terug in het bedrijf als investering in verdere groei.

Wat kan FoodX.nl dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?

Onze toegevoegde waarde zit met name in twee zaken. Ten eerste het samenbrengen van vraag en aanbod in een markt waarin dat nog niet gebeurde. Op deze manier hopen we deze markt dan ook echt open te kunnen breken. Ten tweede bieden we consumenten naast een totaaloverzicht tevens de mogelijkheid om zich individueel in te schrijven voor belevenissen die voorheen enkel als groep te boeken waren. Wij brengen de individuele deelnemers samen en leveren deze als groep aan bij de aanbieder. Zo maken we het aanbod ook toegankelijker voor de consument.

Wat heeft FoodX.nl nodig om te kunnen groeien?

Om te kunnen groeien hebben we ten eerste een groter aanbod nodig van partners en belevenissen. Tegelijkertijd hebben we een grotere naamsbekendheid en meer zichtbaarheid nodig, waardoor we zullen inzetten op (online) marketing. Tenslotte hebben we ook een bredere geografische dekking nodig. Voor het landelijk uitbouwen van FoodX.nl zullen wij een netwerk opzetten van city coördinatoren die binnen een stad verantwoordelijk worden voor het aantrekken van partners en het plannen van belevenissen.

Wat gaat FoodX.nl in 2017 neerzetten?

In 2017 gaan we doorgroeien naar een substantieel platform met een sterke merknaam, een ruim aanbod, een landelijke dekking én een grote groep enthousiaste klanten.

Wat zijn de ambities van FoodX.nl?

We willen met FoodX.nl hét culinaire boekingsplatform van Nederland worden. Wat Treatwell is voor uiterlijke verzorging of Thuisbezorgd voor bezorgmaaltijden, willen wij worden voor de culinaire sector.

www.foodx.nl


Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het 
Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Word lid van de LinkedIn Groep Dutch Startup Network

Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!


Lees ook:

[Startups] Frederique Schut over Bookarang

[Startups] Legal Sprint, Uber voor juristen

[Startups] Jean Witteveen over Eccentrade     

[Startups] Louaie El Rowidi over CABTURE

[Startups] Ferdinand ten Kate over Ferander Bamboefiets

[Startups] Rutger Geelen over SchedJoules    

[Startups] Karim Akhlal over Recrout    

[Startups] Pieter Havermans over Booqees      

[Startups] Marja Silvertant over Feli     

[Startups] Aldo Breed over Kiesjefolders  

[Startups] Frederique Schut over Bookarang    

[Startups] Michel Pilet over clevergig 

[Startups] Jorrit Baerends over Adpiler

[Startups] Pieter Stouten en Perry Sprado over Store-E

[Startups] Mariska van Bohemen over Dime

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie