178 ontwikkelt huisstijl en campagne Amsterdamse Bostheater
05-10-2017 15:46:14 | Door: Katja Brokke | hits: 3553 | Tags:

178 heeft het Amsterdamse Bostheater geholpen met een nieuwe visuele identiteit. Het design- en communicatiebureau ontwikkelde een nieuwe huisstijl en campagne. Focus van de campagne ligt op de première van de voorstelling Julius Caesar, van muziektheatergezelschap Orkater, deze zomer in het Amsterdamse Bos. 

Culturele hotspot

Het Bostheater vroeg 178 een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen die de bekende plek in het Amsterdams Bos zou neerzetten als culturele hotspot. Inspiratie voor de nieuwe huisstijl en campagne haalde het bureau uit de lichte, open plek waar het theater gevestigd is. Dat resulteerde in een nieuwe pay-off: Amsterdamse Bostheater, stralend middelpunt van de zomer. Het aangepaste logo verwijst naar de tribune die als een halve cirkel om het podium ligt.

Frederik Nysingh, mede-eigenaar van 178: “In onze beeldtaal spelen we met het magische licht in het openluchttheater. Dit komt ook terug in de campagne voor Julius Caesar.”

Breed publiek

Met de nieuwe visuele identiteit wil het Bostheater bij een breder publiek zichtbaar zijn. 178 paste het campagneconcept ook toe op de campagne voor Live At Amsterdamse Bostheater. In deze serie openluchtconcerten traden onder andere Typhoon, Milow en Lucky Chops op.

www.178.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie