CapeRock en Sundio Group ontwikkelen nieuwe identiteit voor Sunweb
06-07-2017 10:03:27 | Door: Marianna Beets | hits: 2452 | Tags:

CapeRock is benaderd en gevraagd door het interne productiehuis van de Sundio Group om de nieuwe identiteit van Sunweb mee te ontwikkelen. Aanleiding hiervoor was een herziene merkpositionering van Sunweb en de aangekondigde sponsoring van het wielerteam ‘Team Sunweb’, die op 5 januari is gelanceerd.

Sunweb is een online aanbieder van reizen en vakanties en is in 7 Europese landen actief. Zij biedt een zeer breed aanbod aan reizen en vakanties voor verschillende doelgroepen, altijd met de beste kwaliteit tegen het beste tarief. Sunweb is daarbij uniek in haar wintersport aanbod en sterk in haar aanbod aan zomervakanties. Sunweb is onderdeel van de Sundio Group.

De ambitie van Sunweb is het creëren van onvergetelijke herinneringen voor haar klanten. Deze ambitie wordt bekrachtigd in de belofte ‘Creating Memories’ en heeft centraal gestaan in de ontwikkeling van de nieuwe identiteit. Aan de identiteit is een merk icoon toegevoegd, de ‘Spark,’ die een visuele expressie is van het stralen van de zon en van een flits naar herinneringen die je hebt ervaren. Dit merk icoon is een extra visueel element dat afzonderlijk of in een patroon kan worden gebruikt en dynamiek, vriendelijkheid en plezier aan de beeldtaal van Sunweb toevoegt. Het doel van de rebrand is om Sunweb als ‘kwalitatief, persoonlijk en sympathiek’ merk binnen de reismarkt neer te zetten met een duidelijk onderscheidend profiel.

Naast het merk icoon zijn de volgende elementen ontwikkeld: Logo, kleurenpallet, typografie, stijl van fotografie, iconen set, website design, app design, sound logo en het Team Sunweb logo.

www.caperock.tv 
www.sunweb.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie