Court1 lanceert segmentatie-app CÄSAR
17-05-2017 10:48:00 | Door: Marianna Beets | hits: 8224 | Tags:

Court1, bureau voor klantanalyse, -profilering en -segmentatie, lanceert CÄSAR. CÄSAR is een online segmentatie-app voor retailers, reclame- en mediabureaus waarmee zij hun doelgroepen tot in detail kunnen segmenteren en selecteren. CÄSAR combineert externe data, zoals locatiedata, reisdata en consumenteninformatie, met (klant)data van de bureaus zelf. Zo maakt zij verregaande segmentatie mogelijk, waardoor beter en gerichter gecommuniceerd kan worden. Court1 werkte voor de ontwikkeling van de app samen met MK2 Software, leverancier van bedrijfsinformatiesoftware en -apps. 

Gepersonaliseerd

Met CÄSAR kunnen marketeers en reclamespecialisten snel hun eigen doelgroepen tot in detail samenstellen. Door gebruik te maken van gelicenseerde data over consumenten en huishoudens in Nederland, gecombineerd met eigen klantdata van de gebruiker, biedt CÄSAR de mogelijkheid om zeer gedetailleerde doelgroepprofielen te selecteren. De gebruiker kan doelgroepen segmenteren op meer dan 500 variabelen, bijvoorbeeld aantal kinderen, opleiding, autobezit, geografie, reistijden en verkooplocaties. Deze informatie wordt gecombineerd met klantdata, zoals klantgegevens, nieuwsbrievenbestand, eerder gekochte artikelen of folderverspreiding. Hierdoor is het mogelijk om zeer nauwkeurig gepersonaliseerde aanbiedingen en andere communicatie onder klanten te verspreiden. 

Marco Vroedsteijn, strategisch Media- en Retailspecialist en medeoprichter van Court1: “Wij houden ons al ruim zes jaar bezig met het combineren van klant-, doelgroep- en geografische data voor betere en gerichtere communicatie. We wilden onze klanten snel toegang geven tot de meest uitgebreide manier van segmenteren: een online app waarmee zij met een paar klikken doelgroepen kunnen segmenteren op basis van externe en eigen data. We zijn er dan ook trots op nu CÄSAR te introduceren. Met CÄSAR is persoonlijke en effectieve communicatie naar alle doelgroepen voor iedereen binnen handbereik.”

Michel van Koningsbrugge, directeur van MK2 Software: “De kracht van CÄSAR ligt in de combinatie van externe, gelicenseerde informatie en eigen klantdata. Door die twee bronnen op elkaar aan te sluiten en inzichtelijk te maken via een gebruiksvriendelijke online app, maken we van ruwe data opeens bruikbare informatie. Dat is waar wij voor staan: het inzichtelijk maken van belangrijke informatie voor onze klanten. De ontwikkeling van een app als CÄSAR voor Court1 is daarvan een perfect voorbeeld.”

www.court1.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie