Desperados klopt aan bij Natwerk voor Be the Party Starter-campagne
17-07-2017 16:07:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2902 | Tags:

Natwerk is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne Be the Party Starter van biermerk Desperados. De campagne bestaat uit creatieve tips om de party starter in jezelf naar boven te halen. Dit gebeurt om te beginnen met een serie video’s. Vervolgens duiken de tips overal op waar de doelgroep zich bevindt. Van social media tot bierviltjes en van activaties tot de main stages van festivals. Desperados is actief op zoek naar party starters en daagt daarom de doelgroep uit zelf content te maken en te delen met de hashtag #partystarter.

De campagne is in lijn met de overkoepelende wereldwijde strategie die is ontwikkeld door We Are Pi.

Samenwerking

De strategie en het concept van de campagne komen van Natwerk. Voor de vier films is samengewerkt met productiemaatschappij New Amsterdam. Boomerang Motion is verantwoordelijk voor de socialvideocontent op verschillende festivals en in clubs gedurende het hele jaar. 
Als kick-off van de campagne werden er 100 party reporters naar Amsterdam Open Air gestuurd om daar zelf content te maken van feestgangers. Deze user generated content werd gebruikt voor de socialmediakanalen van Desperados. Gedurende de rest van het jaar zal een kleinere selectie partyreporters dit voortzetten op andere festivals.

Reinier Steures, Managing Partner bij Natwerk: “Wij houden zelf ook wel van een feestje en waren daarom direct enthousiast om voor Desperados aan de slag te gaan. Een biermerk is natuurlijk bij uitstek te gek om voor te werken. Bovendien hebben we afgelopen jaren vanuit Natwerk een aantal eigen drankmerken ontwikkeld. De ervaring die we daarmee hebben opgedaan waren belangrijk voor Desperados om voor ons te kiezen. Helemaal nu we zijn toegevoegd aan het Hollywood producermodel van Heineken leren we veel meer van al hun merken. Al die kennis nemen we mee in ons werk voor Desperados.”

Etienne Bachellier, marketingmanager bij Desperados: “Natwerk heeft zich bewezen als een bureau dat goed is in het vertellen van verhalen, maar vooral in deze verhalen op een creatieve manier tot leven brengen. Hiermee weten zij keer op keer een snaar te raken bij een jonge en vaak moeilijk bereikbare doelgroep. Zij zijn in dat opzicht de ideale partner voor deze samenwerking.”

Credits:
Verantwoordelijke bij klant: Etienne Bachellier, Raymond Bruijniks, Frida Boeke | Creative & Production agency: Natwerk  | Regisseur: Fabio de Frel | Lighting cameraman/D.O.P.: Noel Schoolderman | Editor: Govert Janse | Soundstudio: Earforce | Original music: Joris Titawano | Grading: Erik van den Heuvel, De Grot } Online: Berend van der Eerde, Chapter | Social agency: Boomerang create

www.natwerk.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie