Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 09:19:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2717 | Tags:

Oenobiol Paris is in Frankrijk al meer dan 30 jaar een begrip. Een beauty supplement waarmee schoonheid met natuurlijke ingrediënten van binnenuit wordt gevoed. In Nederland is Oenobiol Paris sinds kort verkrijgbaar. Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering.

Introductie nieuwe categorie

Met de introductie van Oenobiol Paris wordt direct een nieuwe (sub)categorie geïntroduceerd in de Nederlandse schappen. Waar Nederlanders gewend zijn voedingssupplementen preventief te gebruiken, is het gebruik ter bevordering van bijvoorbeeld een mooiere huid of voller haar, nieuw. Een uitdaging die vanaf het begin duidelijk was. Na diverse consumentenonderzoeken, bleek de vrouw de werking van Oenobiol graag te willen geloven, mits goed uitgelegd en onderbouwd.

Jeroen Weldam, senior brand manager Oenobiol Paris bij Vemedia Consumer Healtcare: "'Schoonheid uit een pilletje' was in de onderzoeken voor veel vrouwen de trigger. Maar hierbij verlangen ze wel dat de werking van het product goed en geloofwaardig wordt uitgelegd. Daar lag voor epidemie een belangrijke uitdaging in de te ontwikkelen communicatie."

Natuurlijk staat werking centraal

In de door epidemie ontwikkelde campagne staat de uitleg van natuurlijke werking van Oenobiol Paris centraal. In samenwerking met prijswinnend fotograaf en regisseur Jaap Vliegenthart is maanden gewerkt om de natuurlijke ingrediënten als wakame zeewier en aloë vera op een bijzondere manier in beeld te brengen.

Michiel Klein Schiphorst, creative director en partner van epidemie: "Voor ons als bureau is de introductie van Oenobiol Paris een unieke kans om zo'n mooi merk in Nederland vanaf scratch te mogen opbouwen. Met een bijzondere beeldtaal hebben we een communicatieconcept neergelegd waar we samen met Vemedia Consumer Healthcare de komende jaren het merk goed kunnen bouwen."

De introductiecampagne bestaat uit tv-commercials, print, outdoor, pr, online en social media.

Credits

Opdrachtgever: Vemedia Consumer Healtcare | Verantwoordelijk bij cliënt: Jeroen Weldam, Iris van Zwol, Frederique Holdert | Bureau: epidemie | Creatie: Léon Stedehouder, Michiel Klein Schiphorst, Marco Stevens, Elwin Kennis | Design: Michel de Wit | Accountbehandeling: Maartje van Beek, Boudewijn Grammer, Michael Versélewel de Witt Hamer Strategie: Hans van Gils | Regisseur/ fotograaf: Jaap Vliegenthart | Producer: Lisette Kooijman | DOP: Rutger Storm | Special effects: Jeroen Echter | Edit: Kim Hinrichs | Grading & On-line: Captcha | Geluid: The Ambassadors | beeldbewerking: Luminous, Rutger Luijs | Mediabureau: Mindshare

www.epidemie.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie