Expand Online werkt voor Arla Foods
24-03-2017 11:19:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3546 | Tags:

Na een pitch heeft Arla Foods Expand Online gekozen als strategisch partner op het gebied van online zichtbaarheid en vindbaarheid voor de merken Arla Lactofree, Arla biologisch en Arla skyr.

De samenwerking is gericht op zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Hierbij ligt de focus op de totale customer journey; alle zoekwoorden en advertenties zijn afgestemd op de fase waarin de consument zich bevindt. Door middel van search en een slimme inzet van display advertising wordt er gezorgd dat de juiste consument op het juiste moment de juiste informatie krijgt. Voorafgaand aan de pitch werd onder andere een survey uitgerold onder een Google panel om te onderzoeken hoe consumenten tegen Arla Foods BV aankijken.

Kim Boom, online marketing adviseur bij Expand Online: "Wij delen de visie van Arla Foods BV om fast forward te zijn en om samen innovatieve campagnes neer te zetten. Bij de merken van Arla Foods BV word je gedwongen om op een andere manier over search na te denken, vooral omdat de conversie nu nog voornamelijk offline plaatsvindt. En dat maakt het extra gaaf."

Gezien de prettige start van de samenwerking werd al snel besloten om de zichtbaarheid verder uit te rollen naar display advertising, om zo bewustzijn te creëren onder een latente doelgroep.

Suzanne de Graaf, Digital Content Manager bij Arla Foods: "We werken met een holistische aanpak om de customer journey over vele touchpoints relevant in te vullen. De eerste resultaten zijn positief! Met Expand Online hebben we een sterke partner waarmee we geloven onze ambitieuze doelstellingen – waaronder het inspireren van mensen tot een gezonde leefstijl – te kunnen halen!"