1 april grap: Exterion Media introduceert weergevoelig bushokje
31-03-2017 10:30:00 | Door: Arjen Westra | hits: 6520 | Tags:

Out-of-home exploitant Exterion Media introduceert haar nieuwste model bushokje, de cabri. Deze nieuwe abri reageert volledig geautomatiseerd op de weersomstandigheden.

Bij een buitentemperatuur vanaf achttien graden Celsius schuift het dak van de cabri automatisch open, zodat de wachtenden genieten van de zon.

Zaterdag 1 april onthult Eric Kip, managing director van Exterion Media, de eerste cabri in Delft.
 
Exterion Media is de eerste out-of-home exploitant die de abri’s voorziet van de speciale techniek die ervoor zorgt dat reizigers nog comfortabeler op de bus kunnen wachten.

Door middel van een cilinder en ingebouwde sensor reageert het dak op temperatuurswisselingen en regen.

Het dak gaat bij warm weer, vanaf achttien graden Celsius, automatisch open en sluit wanneer de temperatuur hieronder komt of vlak voordat het gaat regenen. De opener is uitgevoerd met een terugtrekveer en demper, waardoor het dak stabiel blijft en weinig gevoelig is voor wind.
 
Eric Kip, managing director van Exterion Media: “We zijn en blijven een innovatief bedrijf. Naast dat we natuurlijk volop aan het ontwikkelen zijn op het gebied van digital out-of-home, vinden we het ook heel belangrijk dat onze objecten vernieuwend blijven.

Kip: ”Met het mooie weer op komst, komt deze nieuwe techniek als geroepen. We zijn trots dat we de eerste cabri aanstaande zaterdag al kunnen onthullen in Delft.”