G+J Media in de etalage
10-07-2017 08:34:00 | Door: Arjen Westra | hits: 4883 | Tags:

G+J Media, de Nederlandse dochter van de Duitse tijdschriftenuitgever Gruner + Jahr is te koop. Dat schrijft het FD. G+J Media is onder meer uitgever van de Nederlandse edities van Vogue en National Geographic en van de tijdschriften Jan en Glamour. 

Het moederbedrijf van G+J Media, Gruner + Jahr, wil zich meer richten op digitale uitgaven en zoekt actief naar een koper, zo melden meerdere bronnen in de mediasector aan Het Financieele Dagblad.

Ook maakt het in opdracht van bedrijven magazines en digitale producties. Bij de in Amsterdam-Duivendrecht gevestigde uitgever werken circa 130 mensen. Winst- en omzetcijfers worden niet bekendgemaakt.

Het moederbedrijf is onderdeel van het Duitse Bertelsmann-concern, dat tevens eigenaar is van omroepbedrijf RTL, boekenuitgever Penguin Random House en BMG (muziek). 

Het in Hamburg gevestigde G+J, onder meer uitgever van de Duitse magazines Stern en Geo, telt bijna 11000 medewerkers in twintig landen. 

Daarmee is het een van de grotere tijdschriftenuitgevers ter wereld. De omzet bedroeg vorig jaar bijna 1,6 miljard euro. Net als andere uitgevers van printmedia richt G+J zich steeds meer op digitale uitgaven.

De Nederlandse tijdschriftenmarkt kampt met aanhoudend dalende oplages, waarbij vooral de losse verkoop sterk is verminderd. 

Dat leidde tot diverse saneringen, zoals onder meer bij Sanoma en WPG Uitgevers. Aan de andere kant meldde New Skool Media zich als een nieuwkomer op de markt, na overname van diverse Sanoma-titels en recentelijk opinietijdschrift Elsevier Weekblad.

www.genj.nl
www.bertelsmann.com



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie