Hertog Jan introduceert Hertog Jan Bastaard
14-04-2017 10:11:37 | Door: Max Vlugt | hits: 6149 | Tags:

Hertog Jan introduceert Hertog Jan Bastaard, een Radler om van te houden. De naam, het concept en de campagne zijn ontwikkeld door The Valley.

Toetreding tot het Radler segment is een gedurfde stap voor de brouwers uit Arcen. Het segment stond vooralsnog niet echt bekend om z’n vakmanschap en liefde voor bier. Terwijl dat precies de waarden zijn van het merk Hertog Jan. Hoe ga je daar in je communicatie mee om? Het antwoord op die vraag vond The Valley in de naam: ‘Bastaard’.

Een Radler zal altijd een vreemde eend in de Hertog Jan-bijt zijn. Een buitenbeentje tussen al die bijzondere (speciaal-)bieren. En dat is helemaal niet erg. Bastaard is een geuzennaam. Een knipoog naar alle bierliefhebbers. Een knipoog die niet alleen wordt begrepen, maar ook gewaardeerd. Soms drink je een mooi speciaalbier, soms heb je gewoon zin in een Radler.

Krijn Smits, creatief directeur The Valley: "Bastaard is een echte geuzennaam, een knipoog."

100% gebrouwen

Zoals je mag verwachten van de brouwers van Hertog Jan is Bastaard een 100% gebrouwen Radler. Niet alleen het Pilsener maar ook de vruchtenlimonade is gebrouwen met biergist. Daarnaast zijn er bijzondere ingrediënten toegevoegd zoals gember en citroengras. Hertog Jan Bastaard is daarmee de perfecte combinatie tussen bitter en zoet. Een Radler om van te houden.

Gerard van den Broek, meesterbrouwer van Hertog Jan: "Bastaard is een 100% gebrouwen Radler, de perfecte combinatie tussen bitter en zoet."

De Campagne

De onderscheidende naam staat centraal in de brede campagne die The Valley voor Hertog Jan heeft ontwikkeld. Deze bestaat uit een tv-commercial, outdoor, print, social, online en instore materiaal voor zowel horeca, slijters als supermarkten. Ter introductie is er ook een probeerverpakking en een kratactie: twee Bastaardjes bij een krat Hertog Jan Pilsener. Dankzij de gebrouwen Radler, de naam én de campagne zullen er komende zomer heel wat Bastaards besteld worden op het terras.

www.hertogjan.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie