[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
28-06-2017 17:21:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 32673 | Tags:

Maandag 26 juni 2017

Het eerste nieuws deze week kwam van StreamOne, speler in online video. Er is een nieuwe investeringsronde afgesloten. Ruud van der Linden, CEO van StreamOne: “We zijn trots op de blijvende samenwerking met onze huidige partners Quintin Schevernels, investeerder met meer dan 15 jaar executive ervaring in online media en Marc Stubbé, Digitaal Media ondernemer en voormalig CCO van Sanoma/SBS, terwijl wij ook nieuwe partners verwelkomen zoals David Vink, voormalig Chief Digital Officer van SBS Broadcasting, Jan Willem Jonker, ondernemer, media investeerder en business coach, Paul Buying, oprichter en voormalig CTO van LiveWords en Dirk Groten, voormalig CTO van Layar.”

Margriet lanceert het platform Margriet Vriendinnen, een online omgeving waar het vinden van vriendschappen centraal staat. Uit het Vriendschapsonderzoek van Margriet blijkt dat vrouwen ervan overtuigd zijn dat vriendschap gelukkiger maakt. Margriet faciliteert met Margriet Vriendinnen als eerste merk een online platform waar vrouwen op een laagdrempelige manier vriendschappen kunnen sluiten en onderhouden.

We hadden vorige week vanuit Cannes al de primeur maar nu dan ook officieel: OMS en Top Format lanceren OMS Studio, gevestigd in Haarlem. Op deze nieuwe locatie beschikt OMS Studio over 3 control rooms, 2 vocal studio’s, verse inspiratie en brede expertise van het audio vak.

 

Dinsdag 27 juni 2017

Op dinsdag hebben we een afspraak met Martin Leeflang, columnist  bij het Nederlands MediaNetwerk. Als hij geen columns voor het netwerk schrijft, is hij CEO van Validators en Communication Analytics. Bij binnenkomst in het prachtige pand aan de Johan van Hasseltweg in Amsterdam Noord zagen wij een schitterende foto van een schap, waar we natuurljk meer van wilden weten.

 

MMD breidt vanaf week 27 de nieuwe MMDigital+propositie uit met meer dan 1000 digitale outdoorschermen bij tankstations van Avia. Deze 24” schermen staan aan de pomp en communiceren 1-op-1 met iedereen die tankt.

Philips en VICE lanceren een online film om de Philips OneBlade onder de aandacht te brengen van een jonge mannelijke doelgroep. In de film laat acteur Achmed Akkabi zien hoe de Philips OneBlade jonge mannen kan helpen de stijl van hun baard af te stemmen op elke situatie.

NDC mediagroep (NDC) en Boom uitgevers Nieuwsmedia (BuN), het regionale uitgeversbedrijf van Koninklijke Boom uitgevers te Meppel, slaan de handen ineen om samen sterker te staan in de snel veranderende mediawereld. Ergo: NDC Neemt Boom over.

 

Woensdag 28 juni 2017

Je zult maar werken voor de marktleider in het segment van de media dat het het beste doet. Dan ben je een bofkont. Of je bent gewoon schandalig goed in wat je doet. Vandaag hebben we een afspraak met Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media. Hij legt even uit waarom het zo goed gaat.

 

Nu de meest spraakmakende media-overname van de afgelopen jaren zijn beslag lijkt te hebben gekregen, gaat Mediahuis bij TMG aan de slag. Vorige week werd Geen Stijl al via de media te verstaan gegeven dat ze kunnen ophoepelen en vandaag maakt TMG bekend dat Keesing wordt verkocht.

Daniel Ropers zal bol.com per 1 oktober 2017 verlaten om aan de slag te gaan als CEO bij Springer Nature. Waarom Derk Haank vertrekt is niet bekend gemaakt. Haank is ook voorzitter van het Nederlands Uitgeversverbond

Daniel Ropers zal bol.com per 1 oktober verlaten om aan de slag te gaan als CEO bij Springer Nature. Waarom Derk Haank vertrekt is niet bekend gemaakt. Haank is ook voorzitter van het Nederlands Uitgeversverbond. Ropers wordt bij bol.com opgevolgd door Huub Vermeulen.

Metro lanceert een app, speciaal voor de in het openbaar vervoer reizende millennial.

 

Donderdag 29 juni 2017

Programmatic advertising in Nederland groeide in 2016 met 20 procent tot 225 miljoen euro.

Amsterdam Creative Capital of Europe. Damn right! Scandinavische startup Vainu gaat het komende jaar in Amsterdam 100 mensen aannemen.

En dan meer dan opmerkelijk nieuws van TMG. RTL gaat online video-advertentieruimte van de digitale platforms van De Telegraaf en Dumpert verkopen. De mediabedrijven delen de visie dat ze elkaar op lokaal gebied kunnen versterken en adverteerders daarmee een kwalitatief alternatief bieden voor de grote internationale spelers. De online inventory van De Telegraaf en Dumpert wordt programmatic verhandeld via de techniek van SpotX. Hiermee wordt real-time toegang geboden tot de grootste videopropositie in Nederland. TMG blijft daarnaast ook zelfstandig video-advertentieruimte verkopen.

RTL gaat per heden online video-advertentieruimte van de digitale platforms van De Telegraaf en Dumpert van Telegraaf Media Groep (TMG) verkopen. De mediabedrijven delen de visie dat ze elkaar op lokaal gebied kunnen versterken en adverteerders daarmee een kwalitatief alternatief bieden voor de grote internationale spelers. De online inventory van De Telegraaf en Dumpert wordt programmatic verhandeld via de techniek van SpotX. Hiermee wordt real-time toegang geboden tot de grootste videopropositie in Nederland. TMG blijft daarnaast ook zelfstandig video-advertentieruimte verkopen

Halverwege de middag is het netwerktijd, vandaag drie events achter elkaar. Eerst naar Digital View, we zijn bij Lute in Ouderkerk aan de Amstel bij het event dat Bureau Kellerman organiseert en in een circustent achter Sloterdijk worden de RAB Radio Advertising Awards uitgereikt. We spreken er onder meer Lex van Bakel, Account Director bij FUSE Nederland, die met zijn klant Bristol radioadverteerder van het jaar is. TBWA\NEBOKO is radioreclamebureau van het jaar. 538 en Holland Casino winnen de award voor Beste Branded Content. En natuurlijk spreken we ook Liedewij Hentenaar, directeur RAB, die ons met zichtbaar plezier tewoord staat.

Lex van Bakel, Account Director bij FUSE Nederland

 

Vrijdag 30 juni 2017

Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites – vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display.

Bij het sluiten van Q2 2017 nog even een klassiek rondje mensen ontslaan. Meest opvallend is Gert Jan Oelderik, die eruit vliegt bij TMG. WPG Media heeft VI op de korrel waar 5 van de 60 mensen kunnen vertrekken.

En nog meer op de valreep ook nog echt breaking news: ORN gaat meer samenwerken met STER, heft Raad van Commissarissen op, Frank Eijken directeur in deeltijd, Martijn Boxman leidt sales.

's Avond naar Half Year's Eve, dit jaar in de ADAM Toren. Nederlands MediaNetwerk wenst iedereen een fantastisch half jaar!

Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites – vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie