Metro lanceert nieuwe app
11-04-2017 10:57:00 | Door: Max Vlugt | hits: 2691 | Tags:

Metro lanceert vandaag een testversie van de nieuwe Metro-app. Met onder andere shareable nieuws en video's aangepast aan het moment van de dag. Vanuit dit startpunt wordt de app doorontwikkeld samen met lezers. 

Co-creatie met lezers

Op deze manier is de totstandkoming van de app een co-creatie tussen Metro en haar lezers en sluit de app aan bij de behoeften van de doelgroep. Deze interactie past bij Metro. Zo vraagt de redactie lezers zo nu en dan via Facebook welke voorpagina voor de krant de voorkeur heeft, krijgen columns van lezers een plek op de website en op papier en mag elke week iemand anders het Instagram-account @metrotreinleven beheren.

Nieuws passend bij moment van de dag

De app richt zich op millennials 'on the move', onder andere met nieuws dat past bij het moment van de dag. Bijvoorbeeld een nieuws 'snack' (kort en licht nieuws) in de ochtend en aan het eind van de werkdag- onderweg naar huis in de trein- een verdiepende longread. 

Meer functionaliteiten 

In de testfase van de app komen er steeds meer toepassingen bij. Bijvoorbeeld een dagelijkse #treinleven-challenge, een poll van de dag en speciale kortingsacties. Afhankelijk van de feedback worden functionaliteiten verbeterd of toegevoegd en commerciële proposities geoptimaliseerd. Ook hebben gebruikers invloed op de roadmap; zij bepalen welke functionaliteiten als eerst toegevoegd moeten worden. Rond de zomer is de app (full versie) voor iedereen beschikbaar in de Apple Store en de Google Play store en start een campagne.

www.metronieuws.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie