Ogilvy Amsterdam ontwikkelt een campagne voor KFC
19-05-2017 11:15:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3685 | Tags:

In tegenstelling tot de meeste fast food, wordt de kip van KFC elke dag ter plekke vers bereid. Niet de makkelijkste manier, wel de lekkerste. Deze onderscheidende aanpak was het uitgangspunt voor het door Ogilvy Amsterdam ontwikkelde nieuwe campagnethema: Good things don’t come easy.

In de eerste commercial zien we hoe de hopeloze coach van een ongeïnteresseerd en kwakkelend rugbyteam bijzondere inspiratie vindt in de manier waarop KFC haar producten maakt, en behalve kip ook een heuse peptalk uit z’n bucket haalt.

Alexandra Huizer, brandmanager van KFC Nederland: “Colonel Sanders zei altijd: ‘Er zijn eenvoudiger manieren, maar geen betere.’ Wij zijn er trots op dat we zoveel tijd en moeite in ons product steken. Kip om je vingers bij af te likken: ons smakelijke bewijs dat het loont om niet de makkelijke weg te kiezen. En dat is een waarheid die geldt voor alles in het leven.”

Voor TV is er een 30” commercial naast 10” en 15” product spots voor de Zinger Fold-It; voor online is er een 45” edit.

Credits

Klant: KFC Nederland | Verantwoordelijk bij klant: Alexandra Huizer, Grant MacPherson | Bureau: Ogilvy Amsterdam | Creatie: Peter van Rij, Martijn Van Marle, Ross Fowler, Jacques Massardo, Peter van Kuijk | Account: Jantine Wigboldus, Monique Lissenburg | Strategie: Kelly Philipse | Agency Producer: Monique van Smaalen | Productie: Bonkers, Chuck Studios (food) | Regie: Rogier Hesp, Erik de Koning (food) | DOP: Tibor Dingelstad, Olaf van Gerwen (food) | Muziek: Paraphrase, Jorrit Kleijnen    

www.ogilvy.nl   
www.kfc.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie