Opel OnStar: nieuwe diensten en al meer dan 9 miljoen interacties
24-03-2017 11:03:00 | Door: Max Vlugt | hits: 5588 | Tags:

De persoonlijke connectiviteits- en service-assistent Opel OnStar is een doorslaand succes. Vijftig procent van de nieuw verkochte Opels in Europa is voorzien van OnStar. Het systeem biedt diensten als Automatic Crash Response, Vehicle Diagnostics, Stolen Vehicle Assistance en een 4G-LTE Wi-Fi Hotspot voor uitstekende connectiviteit onderweg. Opel introduceert nu twee nieuwe diensten voor Opel OnStar: de persoonlijke assistent kan helpen met het boeken van een hotelkamer of een vrije parkeerplaats. 

Negen miljoen interacties
Eind 2017 zal Opel Onstar in 33 landen in Europa beschikbaar zijn in 23 verschillende talen. Sinds de lancering van Opel OnStar in Europa, ongeveer achttien maanden geleden, zijn al meer dan negen miljoen interacties ontvangen. De helft komt van smartphones en de myOpel app. Twee gebruikers die veel profijt hebben gehad van Opel OnStar zijn Paula en John uit Engeland. 

Van normale reis naar nachtmerrie
Wat begon als een normale reis voor Paul en John werd al snel een nachtmerrie. Op de terugreis van een uitje naar Cornwall in het uiterste zuidwesten van Engeland ontdekt Paula dat alle hoofdwegen gesloten zijn en dat er geen alternatieve route gevonden kan worden. Thuiskomen voor Paula en John is essentieel, omdat John's gezondheid afhankelijk is van medicijnen. Als John een epileptische aanval krijgt, aarzelt Paula geen moment. Ze drukt op de noodknop in de auto en krijgt OnStar-adviseur Kevin Borbidge aan de lijn. Hij alarmeert de hulpdiensten.

Paula: "Ik ben via de telefoon nog nooit zo vriendelijk en correct geholpen. De persoonlijke aandacht was briljant, gewoonweg fantastisch."

Meer dan 21.000 noodoproepen ontvangen
Het Opel OnStar Service Center heeft sinds de zomer van 2015 al meer dan 21.000 noodoproepen ontvangen, waaronder die van Paula. Snel reageren op noodgevallen is een van de vele innovatieve functies van Opel OnStar die rijden veiliger en comfortabeler maken. OnStar-adviseurs kunnen vanaf nu ook helpen met het vinden en boeken van een hotelkamer of parkeerplaats. De twee nieuwe diensten, geïntroduceerd met de lancering van de nieuwe Insignia, zijn te gebruiken in alle modellen van Opel: van de ADAM tot de Zafira. 

Meeste interacties via myOpel app
Opel OnStar heeft sinds de Europese lancering, ongeveer achttien maanden geleden al meer dan negen miljoen interacties opgeleverd, de meeste via de myOpel app. Via smartphones zijn OnStar-diensten al vier miljoen keer gebruikt. Verder heeft Opel OnStar grofweg al 1,2 miljoen gesprekken behandeld en is de website al 2,3 miljoen keer gebruikt. Het aantal van maandelijkse emails met statusupdates over de auto is al opgelopen tot boven de 1,5 miljoen. In de toekomst biedt Opel ook tijdige diagnose alerts. Op verzoek van de klant kan deze informatie ook naar de dealer worden verzonden zodat deze onmiddellijke assistentie kan bieden indien dit nodig is. In Nederland waren er eind februari ruim 14.000 geregistreerde Opel OnStar gebruikers. 

Nieuwe diensten van OnStart
Opel Chief Marketing Officer, Tina Müller: "De nieuwe diensten van Opel OnStar, zoals hulp bij het boeken van hotelkamers en parkeerplaatsen, resulteert in een prettiger gevoel onderweg. Een druk op de knop volstaat om een OnStar-adviseur aan de lijn te krijgen. Geen computer, maar een écht persoon."

Todd Gaffner, topman van Opel OnStar in Europa: "Samenwerkingen zoals die met Booking.com en Parkopedia verhogen de toegevoegde waarde van onze persoonlijke connectiviteits- en service-assistent. In het belang van onze klanten blijven we de diensten van Opel OnStar uitbreiden met zulke nieuwe partners."

Bestuurders van de nieuwe Opel Insignia kunnen eenvoudig onderweg een hotelkamer boeken. Met de blauwe knop in de auto is contact te leggen met een OnStar-adviseur en hem te verzoeken een hotelkamer in de gewenste prijsklasse te traceren en de locatie van het hotel te delen. Het boeken van een hotelkamer gebeurt via Booking.com: een bedrijf dat al twee decennia actief is in de hotelindustrie.De tweede nieuwe dienst van OnStar biedt hulp bij het vinden van een vrije parkeerplaats. De OnStar-adviseur stuurt direct de locatie van een vrije parkeerplaats naar het navigatiesysteem. Dit gebeurt via parkeerserviceprovider Parkopedia. 

www.opel.nl/OnStar

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie