Reclamecode Social Media verduidelijkt regels over reclame in vlogs
31-03-2017 08:34:00 | Door: Arjen Westra | hits: 3467 | Tags:

De Reclamecode Social Media is aangescherpt. De Code hoopt duidelijk te maken dat je als blogger of vlogger eerlijk moet communiceren dat je een product gratis hebt gekregen, betaald bent door de adverteerder, korting of ander voordeel hebt ontvangen.

In de praktijk was niet duidelijk of de Code ook voor vloggen geldt.

Adverteerders en marketeers die vlogs inzetten voor de promotie van hun producten of diensten willen graag meer duidelijkheid over de regels waaraan zij moeten voldoen.

De Code geldt zowel voor adverteerders als voor de bloggers, vloggers en online creators met wie zij samenwerken.

Voor consumenten is het soms onduidelijk dat bedrijven betalen voor berichten, blogs en vlogs op social media of dat bedrijven op een andere manier bij social media betrokken zijn.

Diana Janssen, directeur van de organsiatie voor data-driven marketing (DDMA): "DDMA heeft intensief samengewerkt met partijen als BvA, IAB Nederland, Thuiswinkel.org en samenwerkende uitgevers om te zorgen voor een heldere Code die laat zien wat wel en niet mag met reclame in social media. Door deze verduidelijking blijft de Code actueel."

De Reclamecode Social Media is ruim drie jaar geleden geïntroduceerd door het adverterend bedrijfsleven.

DDMA is houder van de Reclamecode Social Media en wil graag meer zichtbaarheid geven aan de Code.

www.ddma.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie