Rik Weideman strategy director Brandnew
08-09-2017 09:13:37 | Door: Marianna Beets | hits: 2443 | Tags:

Rik Weideman is gestart als strategy director bij designbureau Brandnew. Hij zal zich gaan bezig houden met de ontwikkeling van merkstrategieën, overall klantencontacten en new business. Relevante ervaring hiervoor deed hij op bij onder meer Olgilvy en NykampNyboer (tegenwoordig VIM Group). Rik blinkt uit in de vertaalslag van merkpositionering naar creatieve- en designstrategie en het creëren van een omgeving waarin the best possible design kan worden geleverd.

Rik Weideman: "Ik wil graag een sparringpartner zijn voor opdrachtgevers, een die kan helpen het soms abstracte concept merk vorm te geven. Vanuit intelligentie en intuïtie probeer ik vervolgens concepten te ontwikkelen die niet alleen logisch zijn, maar ook mensen weten te raken. Merken zouden zich meer moeten focussen op wie ze werkelijk zijn en een onafhankelijke koers varen. Met andere woorden, merken als mensen benaderen. Pas wanneer je dat doet, creëer je een sterk en toekomstbestendig merk. Vandaar ook mijn keuze voor Brandnew, een bureau dat graag deze uitdagingen met de klant aangaat en gelooft in de combinatie van sterke strategische concepten en design."

Robert Kuiper, eigenaar Brandnew: “Naar jezelf als merk kijken, vergt moed. Je moet bereid zijn om nieuwe wegen in te slaan, niet bang zijn voor wat je tegenkomt – ook als het onwennig voelt. Niet elk merk kan of durft hierin mee te gaan. En dat is ook goed. Onze eigen strategie is daar namelijk ook op gericht: wat maakt ons beter? Welke merken versterken ons? Merken die door hun eigen kracht worden gedreven. Rik gaat ons helpen ze te vinden en samen nog beter te maken.”

www.brandnew.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie