Roos: eerste digitale assistent voor energieadvies in Nederland
13-07-2017 07:12:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2651 | Tags:

Slimme contract assistent Roos start als eerste in Nederland met een chatbot voor energieadvies via Facebook Messenger.

De chatbot van Roos maakt het gebruikers mogelijk om hun contracten te beheren, stroom en gas te vergelijken en af te sluiten vanuit de chatomgeving.

Door antwoord te geven op een aantal vragen kunnen gebruikers van de Roos chatbot advies krijgen over de huidige contractsituatie.

Gebruikers hoeven geen account aan te maken. De Roos chatbot geeft gebruikers de drie beste overstap aanbiedingen en het verleng aanbod bij je huidige energieleverancier. En zit je al goed, dan vertelt Roos dat ook. Wil een gebruiker direct overstappen of verlengen dan kan dat direct vanuit de Roos chatbot.

Gerard Laanstra, cto van Roos: “We zijn hiermee de eerste digitale assistent voor energie in Nederland. De chatbot werkt sneller dan een website of mobiele app en veel makkelijker dan een online formulier. Het is een eerste voorbeeld hoe de technologie van Roos dadelijk op verschillende platformen beschikbaar zal zijn. Ons doel is om continue de intelligentie en data integraties achter onze virtuele assistent te verbeteren, zodat de digitale assistent je kan helpen zoals een adviseur dat zou doen in de offline wereld”.

Naast energieadvies en direct afsluiten via Roos op Facebook Messenger wordt het aanbod binnenkort uitgebreid met verzekeringen, mobiel, internet/tv/bellen en andere type contracten.

Het intelligente systeem van Roos helpt consumenten bij het kiezen van het beste aanbod voor hun situatie en voorkeuren.

www.halloroos.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie