SoundCloud introduceert reclameopties
28-03-2017 16:03:48 | Door: Katja Brokke | hits: 2028 | Tags:

De gratis dienst presenteert audio, video en mobiele advertentieproducten, plus een scala aan merkoplossingen. De lancering valt tegelijk met de introductie van nieuwe abonnementen: SoundCloud Go en SoundCloud Go+.

Muziek- en audiostreamingplatform SoundCloud maakt het makkelijker voor merken om verbinding te maken met hun unieke community van muziek- en audiofans via een scala van advertentiemogelijkheden. SoundCloud’s gratis aanbod van muziek wordt ondersteund door audioreclame, mobiele interstitials, videoadvertenties (in zowel de horizontale als verticale videoformaten) en gesponsorde content. Daarnaast biedt SoundCloud een verzameling van premium content en ervaringsgerichte merkoplossingen die ontworpen zijn om naadloos aan te sluiten op de SoundCloudervaring.

Alison Moore, Chief Revenue Officer van SoundCloud: “SoundCloud is hét go-to platform voor de generatie Z-luisteraars en auteurs in de streamingsector omdat we een community bieden die de muziekcultuur definieert. SoundCloud is gepositioneerd om deze betrokkenheid met merken uit te breiden via ons volledige aanbod van advertentieproducten en contentoplossingen die niet alleen het verhaal van een merk versterken, maar helpen om merken te transformeren tot motor van cultuur.”

SoundCloud is een samenwerking aangegaan met WebAds in Amsterdam om de audioreclame die luisteraars horen een impuls te geven door middel van display advertising en TargetSpot. Daarnaast heeft SoundCloud de samenwerking met Rubicon Project uitgebreid met gerichte video- en audioreclame in Nederland.

De lancering van adverteren op SoundCloud valt samen met de aftrap van nieuwe soorten abonnementen: het gemiddeld geprijsde SoundCloud Go en het meer premium SoundCloud Go+. SoundCloud Go geeft toegang tot een steeds grotere mix van meer dan 120 miljoen tracks beschikbaar in SoundCloud's gratis advertentie-ondersteunde versie, offline en reclamevrij, terwijl SoundCloud Go+ abonnees toegang geeft tot ’s werelds grootste collectie van meer dan 150 miljoen tracks van de best verkochte en opkomende muziek, offline en reclamevrij.

Adverteren op SoundCloud

SoundCloud begon haar reclame-initiatief in de Verenigde Staten in augustus 2014 als onderdeel van haar voortdurende inzet om meer mogelijkheden te bieden aan de meer dan 12 miljoen auteurs waarnaar elke maand geluisterd wordt op SoundCloud, zodat zij kunnen worden betaald voor het werk dat zij delen op het platform. De lancering van SoundCloud’s reclame-aanbod in Nederland volgt op succesvolle lanceringen in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en Duitsland vorig jaar.

SoundCloud biedt momenteel verschillende reclameproducten aan waaronder: audio, video (in zowel horizontaal als verticaal videoformaat), gesponsorde content (tracks, afspeellijsten, albums, profielen), mobiele interstitials – waarmee partners een dynamische en boeiende set van mogelijkheden wordt geboden om in contact te komen met de meer dan 175 miljoen maandelijkse gebruikers op SoundCloud.

www.advertising.soundcloud.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie