UM Studios en Bloemenbureau Holland creëren The Green Gallery Green Screen adblocker
26-09-2017 15:26:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2194 | Tags:

Bloemenbureau Holland, uitgever van online magazine The Green Gallery, lanceert in samenwerking met UM Studios en Influencer Marketing Agency (IMA) de adblocker The Green Gallery Green Screen. Speciaal voor de invulling van de adblocker lieten vier internationale artiesten zich inspireren door de schoonheid van bloemen. De 12 onderscheidende florale kunstwerken zijn exclusief en gratis te verkrijgen via de adblocker.

De adblocker is ontwikkeld voor de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse markt met als doel het verhogen van awareness voor bloemen en planten bij de Europese consument. De kunstenaars creëerden met behulp van bloemenarrangeurs, fotografen en digitale vormgevers hun 12 meesterwerken die de basis vormen voor de banners.
 
Het concept, bedacht door UM Studios, is gebaseerd op het veranderde onlinegedrag. Onderzoek laat zien dat het adblockergebruik exponentieel groeit. Dit is gecombineerd met het inzicht dat bloemen en planten een positieve uitwerking op mensen hebben. Ze geven ons energie, maken ons creatief en verminderen stress.

Esther de Waard, brandmanager van Bloemenbureau Holland: “We creëren met The Green Gallery Green Screen nieuwe kansen. Top of mind zijn met bloemen en planten binnen nieuwe, relevante en kritische doelgroepen die we normaal gesproken niet makkelijk kunnen bereiken. Door samen te werken met bekende artistieke influencers per land genereren we publiciteit binnen de online advertising en marketing op zowel internationaal als op lokaal vlak.”
 
Elias Reinheimer, Director Strategy & Business van UM Studios: “Een mediabureau dat een adblocker adviseert als creatieve mediaoplossing lijkt tegenstrijdig. Het is echter onze ambitie om als creatief contentlabel onze klanten te blijven verrassen met vernieuwende concepten om doelgroepen te bereiken met relevante content. We bieden met dit concept een interessant alternatief voor mensen die al adblockers gebruiken. Voor de selectie van de vier internationale artiesten, die elk hun eigen achterban en unieke signatuur hebben, was IMA de uitgelezen partner. Gewapend met even inspirerende als schitterende content zijn we gezamenlijk een internationale influencer campagne gestart om maximale awareness te creëren rondom het project. Samen met  Super Hero Cheesecake vormden we het perfecte team om dit project te ontwikkelen.”

Maddie Raedts, Founding Partner & Creative Director van IMA: “Als agency zijn we er trots op dat wij voorop lopen in het snel veranderende influencermarketinglandschap én dat wij aantonen dat influencers zoveel meer zijn dan modebloggers alleen. Zij zijn inspirerende individuen met een grote passie, een loyale groep volgers en de skills om mensen te raken. Consumenten willen echte verhalen van echte mensen zien; authenticiteit en oprechtheid. Juist daarom zijn de rauwe, spontane documentairevideo’s zo krachtig en sluiten ze naadloos aan bij de huidige tijdgeest. Dit project onderstreept de verschuiving van traditionele B2C marketing naar H2H: human-to-human. Mensen vertrouwen andere mensen meer dan advertenties, en dat is mede wat dit project en haar boodschap nodig heeft en krachtig maakt.’’

De adblocker, beschikbaar in de browers Chrome, Firefox, Safari en Edge, en de website www.greenscreen.thegreengallery.com zijn beide ontwikkeld door Superhero Cheesecake. 
 
Jordi Romkema, Founder en Creative Director van Superhero Cheesecake: “Vanaf de start vinden we het al een bijzonder idee en bewonderingswaardig dat het initiatief hiervoor vanuit het mediabureau komt. We hebben veel ervaring met het maken van high-end digitale campagnes, maar nog nooit eentje die ervoor zorgt dat je minder online advertenties ziet. Het werken met de verschillende artiesten zorgt voor een interessante mix aan creatief materiaal waarmee we de banners realtime vervangen in de browsers.”

www.um.nl/umstudios
www.imagency.com
www.superherocheesecake.com
www.bloemenbureauholland.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie