Viduate breidt uit met vijftien Europese vestigingen
11-09-2017 09:33:00 | Door: Arjen Westra | hits: 1969 | Tags:

Viduate zet stappen op weg naar haar doel: uitgroeien tot één van de voornaamste partijen in videoproductie en -marketing wereldwijd.

Het bedrijf, met Nederlandse kantoren in IJsselstein en Amsterdam, breidt in de resterende maanden van dit jaar uit met vijftien vestigingen verspreid over Europa. Tim Viergever, algemeen directeur Viduate: ’Mensen willen niet meer lezen, maar video’s kijken.’

Viduate schaalt op omdat ze met internationale dekking klanten die in meerdere landen actief zijn efficiënt kan ondersteunen. Daarnaast speelt Viduate in op de (inter)nationaal groeiende vraag naar online video.

Viduate is in 2015 opgericht als fullservicebureau op het vlak van online video.

Algemeen directeur Tim Viergever van Viduate: ’Een goede online video produceren is één, zorgen dat deze de doelgroep bereikt is minstens zo belangrijk. Viduate adviseert, voert uit, analyseert en optimaliseert, zodat de online video’s maximaal effect genereren. We zijn frontrunners. In ons dienstenpakket verweven we de nieuwste mogelijkheden en trends, zoals interactieve video en virtual reality. Met gepersonaliseerde video’s en onze Vidcard, een slimme videobrochure, ontdekken steeds meer bedrijven de kracht van video.’

De klantenkring is de afgelopen tijd enorm gegroeid. Het zijn niet alleen steeds meer bekende en grote A-merken, maar ook ambitieuze midden- en kleinbedrijven die Viduate inschakelen. De videomarkt groeit de komende jaren verder.

Viduate wil daar als fullservicebureau op voorbereid zijn.

Tim Viergever: ’Mensen willen niet meer lezen, maar video’s kijken. Voor bedrijven is het daarom zaak om videocontent tot een belangrijk onderdeel van hun totale communicatie te maken. De verwachting is dat tegen 2019 zo’n 80 procent van het totale internetverkeer uit videotraffic bestaat. Om aan de groeiende videobehoefte te kunnen voldoen gaat Viduate bedrijven door heel Europa, en later wereldwijd, ondersteunen met videomarketing.’

Met een internationaal netwerk kan Viduate bovendien haar huidige klantenbestand op een efficiëntere manier helpen.

Viergever: ‘Veel van onze grote klanten (waaronder Heineken, DAF Trucks, Total en G4S, red.) zijn internationaal actief. Tot voor kort moesten deze bedrijven in elk afzonderlijk land op zoek naar een lokaal videobureau en dat is omslachtig. Met ons Europese netwerk wordt het een stuk gemakkelijker. Juist daarom wil Viduate in zo veel mogelijk landen actief zijn. We organiseren videoproducties en -marketing centraal vanuit onze kantoren in Nederland en vergroten daarmee de efficiency voor onze klanten.’

Viduate opent tot eind 2017 vestigingen in Antwerpen, Londen, Berlijn, Kopenhagen, Madrid, Porto, Milaan, Praag, Wenen, Parijs, Stockholm, Oslo, Krakau, Helsinki en Dublin.

De nieuwe kantoren, strategisch geselecteerd, zijn bestaande videoproductiebedrijven die voortaan onder de vlag van Viduate opereren.

Viduate verzorgt de marketing- en saleszaken vanuit de twee Nederlandse vestigingen. De uitvoering en het klantcontact vallen onder de directe verantwoordelijkheid van één van de lokale vestigingen.

Bij grensoverstijgende projecten wordt nauw samengewerkt. Gemiddeld zijn er per vestiging tien video-experts werkzaam.

www.viduate.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie