Vijf nominaties voor Adwise bij de Google Premier Partner Awards 2017


12-07-2017 06:30:00 | Door: Arjen Westra | hits: 2753 | Tags:

Digital agency Adwise is voor het tweede jaar op rij door Google genomineerd voor de prestigieuze Google Premier Partner Awards 2017. Adwise werd dit jaar vijf keer genomineerd voor een award binnen vijf (van de totaal zes) verschillende categorieën.

De nominaties zijn een erkenning voor de prestaties van de beste digital marketingbureaus in heel Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika (EMEA).

Ruim 2000 Google Partners hebben dit jaar cases ingediend om in aanmerking te komen voor de Google Premier Partner Awards. In Nederland zijn er totaal achttien cases genomineerd, verdeeld over elf bureaus. Hiervan staan vijf nominaties op naam van Adwise. 

Samen met OAD heeft het bureau een nominatie in de categorie Growing Businesses Online Award ontvangen. De case from bankruptcy to digital first business beschrijft hoe de digitale strategie van Adwise de touroperator heeft geholpen bij de doorstart van de organisatie.

In de categorie Search Innovation Award werd Adwise genomineerd met haar werk voor Elektramat. Voor de groothandel in elektrotechnische producten is een mix van verschillende innovatieve marketing campagnes gecombineerd met zelflerende scripts. Dit resulteerde in een omzetstijging van 173 procent in een periode van zes maanden.

De Shopping Innovation Award heeft de digital agency te danken aan de case voor Partly. Deze organisatie is gespecialiseerd in refurbished iPhones en onderdelen voor mobiele telefoons en tablets.

Om de beste prijs voor één klik binnen de campagnes te behalen, is externe data als: marges per product, voorraad etc. toegevoegd. Dit resulteerde in beter presenterende campagnes en uiteindelijk een hoger rendement plus een groei van 55 procent in omzet. 

Samen met Kees Smit Tuinmeubelen haalde Adwise twee nominaties in de categorieën: Display Innovation Award en ‘Mobile Innovation Award’.

Met de casestudy  display advertising werd ingezet op het verhogen van merkbekendheid en aantal winkelbezoeken.

Daarnaast is voor Kees Smit gewerkt aan een innovatieve oplossing die inzichtelijk maakt wat het effect is van de mobiele advertentiecampagnes.

Hiervoor is een methode ontwikkeld die een aankoop in de winkel kan matchen met een eerder bezoek aan de website. Op deze manier is het inzichtelijk wat het effect van online media uitgaven is aan de offline winkelinkomsten.  

Adwise is door Google aangewezen als Premier Partner. De Partner-status laat zien dat de digital agency kwalitatief goede resultaten behaalt voor de opdrachtgevers en dat zij meerdere gecertificeerde specialisten in dienst heeft.

De premier badge is de hoogste categorie om als partner van Google te ontvangen.

Adwise heeft door deze status een streepje voor bij Google. Zij krijgen niet alleen meer ondersteuning, maar ook eerder toegang tot nieuwe functies en oplossingen die de organisatie vervolgens meteen kan inzetten voor haar klanten.

www.adwise.nl
www.premierpartnerawards.withgoogle.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie