Honderd jaar VEA in de documentaire De Kunst van het Verleiden
29-08-2017 08:07:00 | Door: Marianna Beets | hits: 5363 | Tags:

De VEA viert dit jaar haar honderdste verjaardag. Ter ere van dit jubileum zal de door video agency Big Shots geproduceerde documentaire De Kunst van het Verleiden worden vertoond. Op 10 oktober aanstaande vindt de première plaats in Pathé Tuschinski, Amsterdam.

De documentaire De Kunst van het Verleiden gaat op zoek naar een antwoord op de vraag; ‘Wat is het geheim van goede reclame?’. Een verhaal over pioniers en grondleggers. Over vormgevers en vernieuwers. Over reclamemaken in tijden van overvloed, maar ook in tijden van ontwrichting en paniek. Over balanceren op het snijvlak van creativiteit en commercie, het stoeien met morele dilemma’s of het doorbreken van oude barrières.

De Kunst van het Verleiden is een documentaire van anderhalf uur waarin grondleggers van de weelderige Nederlandse reclame industrie hun reclame-geheimen delen en ons een fascinerende inkijk geven in de ontwikkeling van ons vak. Maar ook de nieuwe generatie creatieven en criticasters delen hun visie over het vak. De Kunst Van Het Verleiden is een ode aan de creativiteit maar biedt ook een kritische blik op de toekomst van het vak en de manier waarop reclamemaken zich zal ontwikkelen.

Cees Wijnnobel, directeur VEA: “Big Shots heeft een prachtige documentaire gemaakt. Het past uitstekend bij de viering van ons 100 jarig bestaan. Het is een fascinerend video monument en waardig eerbetoon aan ons vak geworden.”

www.vea.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie