International Film Festival Rotterdam lanceert campagne
30-11-2017 11:58:56 | Door: Max Vlugt | hits: 785 | Tags:

Vorig jaar verkenden we Planet IFFR, de plek waar cinema in al haar vormen een uniek en gevarieerd landschap creëert. Voor de 47ste editie zet International Film Festival Rotterdam de volgende stap en maakt kennis met de bewoners. De campagne van 2018 richt een wetenschappelijke blik op het eigenaardige landdier homo sapiens, oftewel human, met al zijn tegenstrijdige kwaliteiten het middelpunt van het festival.

Bero Beyer, festivaldirecteur: "Planet IFFR is de plek waar alternatieve visies op film samenkomen. Als we inzoomen, zien we dat het er stikt van de fascinerende wezens: ze zeggen het één maar bedoelen het ander; hun grote brein faciliteert abstracte gedachtegangen, maar ze nemen hun besluiten veelal vanuit de onderbuik; ze claimen feiten na te jagen, maar baseren hun relaties op subjectieve verhalen. Op IFFR herkennen deze menswezens zichzelf op het grote scherm, in elkaar en in de spiegel. We zijn allemaal the humans of Planet IFFR."

De campagne gaat vandaag van start. Het drukwerk en de online marketing combineren darwiniaanse beschrijvingen van onze diersoort met stills uit IFFR-films van voorgaande edities. Opnieuw werkt het festival samen met het Rotterdamse designbureau 75B, dat in 2008 het iconische IFFR-logo ontwierp, waaruit vele uitingen en campagnes volgden.

IFFR.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie