[BoxOffice] Dunkirk houdt zich opnieuw staande in de top 10
15-08-2017 18:31:38 | Door: Max Vlugt | hits: 3752 | Tags:

Dunkirk houdt zich na vier weken nog steeds staande in de Nederlandse top 10 en heeft inmiddels een keurige recette staan van iets meer dan 5 miljoen euro. Verder zijn de kinderfilms natuurlijk enorm in trek in de schoolvakantie en staan Verschrikkelijke Ikke 3 en De Emoji Film op een respectievelijke tweede en derde plek in de top 10 van week 33.

Horror blijft een van Hollywoods meest betrouwbare investeringen. Annabelle: Creation, de vierde film uit het Conjuring-universum van producent/regisseur James Wan, wist met een Amerikaans openingsweekend van 35 miljoen dollar de trend van goedlopend griezelwerk voort te zetten. Studio New Line bewijst dat je nog steeds met bescheiden gebudgetteerde (horror-)titels zonder grote namen significante winsten kunt behalen. Annabelle: Creation kostte de studio slechts 15 miljoen dollar.

Annabelle: Creation werd geholpen door goede mond-tot-mondreclame en positieve kritieken, over het algemeen een stuk beter dan die voor de eerste Annabelle-film (2014). Ook internationaal gaat het de horrorfilm voor de wind, getuige een eerste weekend met praktisch dezelfde cijfers als in de VS: 36,7 miljoen. Fijne berichten voor Warner die sowieso tevreden kan zijn: Dunkirk staat in de VS op 153 miljoen dollar, en internationaal is de grens van 200 miljoen ruim gepasseerd.

Verliezers waren er ook afgelopen weekend. De recette van nieuwe animatiefilm The Nut Job 2: Nutty by Nature bleef steken halverwege die van deel 1 (2014). Een krappe 9 miljoen op ruim 4000 doeken is echt niet veel voor een familiefilm. Festivaltitel The Glass Castle wist ook geen potten te breken. De verfilming van een geliefde roman over een disfunctioneel gezin leverde Lionsgate slechts 5 miljoen dollar (op 1500 doeken) op. En schadelijker met het oog op het aanzwellende prijzenseizoen: wisselvallige kritieken.

Dit weekend bereikte Baby Driver de grens van 100 miljoen in de VS. Een opsteker voor Sony en het bewijs dat investeren in originele content goed kan uitpakken. Hopelijk een les die Hollywood na een zomer vol matig lopende franchises ter harte neemt.

 

BoxOffice week 33

1. Dunkirk | bezoekers 62.530
2. Verschrikkelijke Ikke 3 | bezoekers 50.277
3. De Emoji Film | bezoekers 50.036
4. Atomic Blonde | bezoekers 49.385
5. Annabelle: Creation | bezoekers 33.713
6. Girls Night Out | bezoekers 25.287
7. Cars 3 | bezoekers 22.482
8. War For The Planet Of The Apes | bezoekers 17.982
9. Bigfoot Junior | bezoekers 17.925
10. The Big Sick | bezoekers 15.496

 

Top 10 film 2017

1. Verschrikkelijke Ikke 3 | bezoekers 1.163.437
2. Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge | bezoekers 979.458
3. Beauty and the Beast | bezoekers 849.343
4. Fast & Furious 8 | bezoekers 848.174
5. Sing | bezoekers 798.167
6. The Boss Baby | bezoekers 795.516
7. Fifty Shades Darker | bezoekers 685.766
8. Dunkirk | bezoekers 541.147
9. De Smurfen en het Verloren Dorp | bezoekers 459.717
10. Soof 2 | bezoekers 414.811

Bron: Maccsbox

 

Verwacht

17 augustus: Atomic Blonde
24 augustus: The Dark Tower
31 augustus: American Made  
07 september: The Beguiled
21 september: Kingsman: The Golden Circle
27 september: De Lego Ninjago film  
28 september: Flatliners
05 oktober: Bladerunner
19 oktober: Geostorm
26 oktober: The mountains between us 
09 november: Murder on The Orient Express
13 november: Star Wars: The Last Jedi

Bekijk hier het volledige overzicht.

www.jeanmineurmediavision.nl

 

Lees alles over film op www.nederlandsmedianieuws.nl/bioscoop

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie