Nieuws.
MPG.Group wordt MMMatter
14-09-2021 | 10:30:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom
MPG.Group neemt Belgisch contentmarketingbureau Gicom over
24-08-2021 | 19:23:00
MPG.Group heeft het Belgisch marketingbureau Gicom overgenomen, het grootste en oudste contentmarketingbureau van België. De naam Gicom blijft behouden en het management blijft aan boord
LINDA. en Fuze Tea ontwikkelen campagne inclusief BLAD.
20-08-2021 | 09:23:00
LINDA. en Fuze Tea zijn een samenwerking aangegaan waarbij een eenmalig magazine is verschenen die abonnees van LINDA.magazine ontvangen: BLAD.
Persil maakt met Wavemaker miniserie over wassen
19-08-2021 | 13:53:00
Persil heeft met een miniserie waarin bekende Nederlanders en hun wasgewoontes worden gefilmd, een vervolg gemaakt op de campagne Persil’s Picture Perfect
Adidas Originals en Vice geven een podium aan vrouwelijk fotografietalent
11-08-2021 | 11:44:47
Adidas Originals en Vice lanceren een nieuwe campagne rondom de herintroductie van de klassieke adidas Forum sneaker. Voor deze campagne hebben vijf opkomende vrouwelijke fotografen de kans gekregen om hun muzes vast te leggen in de Adidas Originals Forum schoen
Seksuoloog Eveline Stallaart wordt EasyToys-ambassadeur
05-08-2021 | 17:38:00
Seksuoloog en psycholoog Eveline Stallaart is vanaf voortaan ambassadeur van EasyToys. Stallaart, onder meer bekend van haar optredens in RTL Boulevard en het tv-programma Married at First Sight, wil het gebruik van seksspeeltjes onder alle Nederlanders bespreekbaar maken
Just Another Network lanceert Complex: Nederlandse versie Amerikaans jongerennetwerk
29-07-2021 | 09:50:00
Just Another Media Company heeft de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux verkregen. Complex is een Amerikaans mediabedrijf met roots in hiphop, fashion en sport
Holland & Barrett start podcast over ingrediënten uit de natuur
22-07-2021 | 18:58:00
Holland & Barrett start met een podcastserie over ingrediënten uit de natuur onder de naam Een Tuin Vol Verhalen. Radiopresentatrice Emmely de Wilt gaat op zoek naar verhalen en mythes achter deze ingrediënten
[Interview] Marko van Kampen en Michel Palmen over Just Another Network
15-07-2021 | 12:53:00
Onder de naam Just Another Network is Just Another Media Company gestart met een medianetwerk voor en door de generaties Y en Z. We spraken Marko van Kampen, één van de initiatiefnemers van Just Another Network en Michel Palmen die benoemd is tot Agency Director van Just Another Network
Just Another Network gelanceerd: medianetwerk voor en door de generaties Y en Z
15-07-2021 | 00:01:00
Onder de naam Just Another Network is Just Another Media Company gestart met een medianetwerk voor en door de generaties Y en Z. Het gaat om een samenwerking van online platforms, creatief talent en social accounts die zich richten op de jongere doelgroepen
[Column] MPG: 6 tips voor Pinterest-SEO om beter zichtbaar te worden
07-07-2021 | 08:00:00
SEO voor Pinterest is dé manier om als bedrijf of merk beter zichtbaar te worden op het platform. MPG social-expert Fleur Steiner: "Met inzet van de juiste SEO-strategie bereikt jouw content de gewenste doelgroep en genereer je meer traffic naar bijvoorbeeld je website
[Column] Jeffrey Pater: Waarom alleen een goede video op YouTube niet genoeg is
06-07-2021 | 10:14:00
YouTube is de beste plek om een video te verstoppen. Elk minuut wordt er meer dan 500 uur aan video content naar het videoplatform geüpload. Het is een heus gevecht om aandacht; het is echter vaak niet de beste video die wint
Bert Habets en Sjoerd van Schooten partners Fourmation Entertainment
15-06-2021 | 08:11:00
Voormalig CEO van RTL Nederland en RTL Group, Bert Habets, en Sjoerd van Schooten, nu nog Executive Producer bij Stage Entertainment Nederland hebben zich als nieuwe partners bij Fourmation Entertainment aangesloten
Divimove voortaan We Are Era
10-06-2021 | 18:37:51
RTL Group heeft de bedrijfsnaam van Divimove gewijzigd in We Are Era. We Are era is een voortvloeisel van de fusie van RTL MCN, Ufa X, Tube One Networks en United Screens
[Column] Renée Sommer: Gezelligheid kent wél tijd
10-06-2021 | 10:54:51
Afgelopen jaar was er logischerwijs meer aandacht voor interne communicatie. In eerste instantie vooral voor de broodnodige informatieoverdracht. Maar juist de chit chat bij het koffieapparaat houdt een organisatie bij elkaar
Virtue en Irene Baqué werken samen met drie korte films over vrouwenbanden voor Pandora
09-06-2021 | 16:22:00
Virtue, het creatieve bureau van Vice, en filmmaker Irene Baqué lanceren de internationale campagne voor sieradenmerk Pandora, waarbij de onschatbare waarde van vrouwen die elkaar aanmoedigen ten behoeve van kracht, weerbaarheid en zelfvertrouwen, wordt belicht en gevierd
[Interview] Patrick van Hooy en Aytekin Demirtas (Value Zipper): Focus op kwalitatieve titels ook digitaal
08-06-2021 | 12:35:00
We spraken onlangs met Aytekin Dermirtas (Digital Strategy Consultant) en Patrick van Hooy (eigenaar) van Value Zipper over het afgelopen jaar, de stand van de mediamarkt en digitale ontwikkelingen bij Value Zipper
Q-dance komt met on-demand platform
26-05-2021 | 00:11:07
Q-dance lanceert onder de naam Q-dance Network een digitaal platform waar liefhebbers van hardstyle dance met zowel gratis als betaalde content toegang krijgen tot live streams van evemenenten, livesets en video on-demand series
NRC Media ontwikkelt contentplatform voor Interpolis Zakelijk
19-05-2021 | 00:00:00
NRC Branded Content heeft voor Interpolis Zakelijk een platform van en voor ondernemers ontwikkeld. Het platform richt zich in de eerste plaats op ondernemers die verder kijken dan enkel financiële doelstellingen en ook een maatschappelijk relevant doel najagen
[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix
18-05-2021 | 14:20:00
Als het gaat om digitale marketing, zijn merken en bureaus altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun publiek te bereiken en aan te spreken. Echter, in een tijd waarin marketeers worden geacht meer te doen met minder, kan het toevoegen van een ander ingrediënt aan een marketingstrategie overweldigend lijken
Mini-documentaire olympisch skateboardster Roos Zwetsloot
18-05-2021 | 14:14:48
In samenwerking met Incentro en de Skateboard Federatie Nederland is onder de naam Commit een mini-documentaire gemaakt over olympisch skateboardster Roos Zwetsloot. Zij zet zich in voor een olympische medaille met een work hard, play hard attitude
Snippet Media en [M]media slaan de handen ineen
11-05-2021 | 09:15:02
Snippet Media, uitgever van online titels als Saarmagazine.nl en Me-to-We.nl gaat de samenwerking aan met [M]media, de one-stop-shop om zowel mannen als vrouwen digitaal te bereiken
Blauw Gras organiseert challenge voor Land Rover Plug-in Hybrid
06-05-2021 | 09:51:00
Als aanvulling op de introductiecampagne creëerde digitaal bureau Blauw Gras, onderdeel van Ace, een challenge voor de Land Rover Hybrid op Terschelling
Filling Pieces viert tienjarig bestaan met documentaire en opening van Amsterdamse winkel
30-04-2021 | 15:52:00
Filling Pieces viert zijn tienjarig bestaan met een documentaire en de opening van zijn winkel in Amsterdam. De documentaire, vertelt het ondernemersverhaal van oprichter Guillaume Philibert Chin en de weg die hij heeft afgelegd om van Filling Pieces een internationaal succes te maken
Talpa Network en Grolsch komen met Grolsch 0.0 FM: bier op de radio
26-04-2021 | 00:00:00
Grolsch en Talpa Network zijn met Grolsch 0.0 FM gestart. Dat is een radiostation waarvan de audio is opgenomen in de brouwerij van Koninklijke Grolsch in Enschede. De zender is te beluisteren via Juke, de app en website van Radio Veronica
Hooghoudt met zomerse buitenreclamecampagne
23-04-2021 | 14:09:00
In aanloop naar 28 april 2021, de dag dat terrassen weer 's middags open mogen, brengt Hooghoudt voorbijgangers alvast in de stemming met een zomerse buitenreclamecampagne
Jeroen Dontje start als senior creative director bij MPG
20-04-2021 | 14:57:00
Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen contentmarketingbureaus een steeds belangrijkere taak
Value Zipper breidt digitale propositie uit
20-04-2021 | 09:42:54
Value Zipper richt zich niet alleen op print, branded content via de aangesloten mediakanalen. Het bedrijf breidt nu uit met display advertising
Onderzoek Crossphase: Ondanks groter budget, worstelen contentteams met technologie
19-04-2021 | 18:26:00
Door de corona-periode gaan steeds meer contentteams aan de slag met nieuwe software en technologie. Er wordt zelfs meer budget en tijd voor beschikbaar gemaakt