Nieuws.
Rumag verzorgt brandedcontentvideo's Intertoys
11-10-2019 | 09:58:28
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Qmusic geeft jaar lang gratis wonen weg met Karwei, Consumentenbond en StartHousing
04-10-2019 | 15:14:39
Qmusic geeft een jaar lang gratis wonen weg in het centrum van Utrecht. Twee stellen zullen het tegen elkaar moeten opnemen. Het Huis van Q wordt mede mogelijk gemaakt door Karwei, de Consumentenbond en StartHousing
DeInfluencer50 2020 | De genomineerden
01-10-2019 | 09:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
KLM-magazine Holland Herald viert jubileum met drie covers
27-09-2019 | 09:53:34
KLM bestaat 100 jaar en daarom is het in-flightmagazine Holland Herald uitgekomen als feestnummer met drie verschillende covers
LINDA.hetbureau aan de slag voor Eye Wish
23-09-2019 | 09:22:04
Eye Wish heeft LINDA.hetbureau opnieuw gevraagd een campagne te ontwikkelen. In de campagne staat een virtueel pashokje centraal
Value Zipper publiceert whitepaper over branded content
20-09-2019 | 08:49:00
Voor merken is het steeds moeilijker om te midden van de enorme hoeveelheid aan informatie en boodschappen de aandacht van de consument te trekken en vast te houden
Hearst Create genomineerd voor twee Digital Communication Awards
18-09-2019 | 11:43:52
Beide nominaties zijn voor het werk dat het bureau al geruime tijd verricht voor opdrachtgever Dremel, dochterorganisatie van Bosch Tool Group
Storyboard komt met Influencer Audits
11-09-2019 | 16:14:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina's tellend rapport dat marketeers voorziet van inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
IKEA lanceert catalogus als audioboek
27-08-2019 | 12:44:30
IKEA Nederland komt met een audio-versie van de catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen
VIRTUE benoemt Agathe Wiedemair tot Head of Account Services
21-08-2019 | 12:14:00
Agathe Wiedemair, voorheen Client Services Director bij Amsterdam Worldwide, is benoemd tot Head Of Account services in het Amsterdamse kantoor van VIRTUE het creatieve bureau van VICE
Virtue creëert voor Nationale Nederlanden Het Gesprek
31-07-2019 | 12:09:00
Nationale-Nederlanden start de campagne Het Gesprek om Nederlanders te motiveren gesprekken over moeilijke onderwerpen met elkaar aan te gaan
SBS6 en Alzheimer Nederland maken programma over dementie
09-07-2019 | 09:32:02
Alzheimer Nederland en SBS6 slaan met The restaurant that makes mistakes de handen ineen. In het programma wordt restaurantpersoneel gevolgd dat bestaat uit vrijwilligers met dementie
KLM lanceert Travel Guide op Amazon Alexa
26-06-2019 | 13:24:00
In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over reisbestemmingen. Hierbij worden beeld en gesproken tekst gecombineerd en krijgt de gebruiker direct de prijs van het vliegticket te horen
MPG. maakt krant over 350 jaar Rembrandt
25-06-2019 | 09:15:44
MPG. gaat aan de slag om elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. Maandag 24 juni 2019 viel bij 3,5 miljoen huishoudens de huis-aan-huiskrant Iedereen een Rembrandt op de mat
[Forum] Versnipperd medialandschap: kans of valkuil voor branded content?
24-06-2019 | 09:48:00
Nooit was het aantal mediakanalen zo groot. Volgens marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom kan dit leiden tot verschraling van het branded content-aanbod
Brandedcontentcampagne Bolletje via RTL en Qmusic
05-06-2019 | 09:37:22
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
YIMB monitort de socialmediaposts van automedia, -journalisten en -influencers
18-03-2019 | 14:02:31
Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken
Hearst Create contentpartner Kenia's communicatiebedrijf Safaricom
14-03-2019 | 14:58:00
Hearst Create heeft een nieuw contract getekend met Safaricom, een groot telecommunicatiebedrijf in Kenia. Hearst Create zal voor Safaricom een magazine produceren
[Forum] Branded content, goed voor je merkwaarde?
14-03-2019 | 12:37:00
Je merkwaarde vergroten met branded content? Dat werkt volgens marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom vooral bij minder bekende merken
3sixtyfive en Age Network starten Rise met YouTube als centraal platform
27-02-2019 | 12:03:00
Influencer marketing agency 3sixtyfive start samen met YouTube MCN Age Network RISE. Hiermee bieden zij strategische samenwerkingen tussen merken en influencers in de vorm van YouTube formats en ambassador programs
[Forum] Wil je opvallen als merk? Gebruik humor in je branded content
15-02-2019 | 11:42:00
Humor blijft hangen. Daar zijn marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom het over eens. Toch zijn veel merken voorzichtig met het gebruik ervan in branded content
Samenwerking Robey en Team Gullit sportkleding e-sports
31-01-2019 | 14:38:00
Robey Sportswear en Team Gullit hebben een overeenkomst getekend om sportkleding naar e-sports te brengen
[Forum] Branded content en Byron Sharp: een goede combinatie?
30-01-2019 | 13:10:00
Heb je tijd om een verhaal te vertellen? Ga voor branded content! Het hangt er vanaf in welke fase van de groeicurve je zit als merk.
MassiveMusic ontwikkelt nieuwe sonic identity Randstad
23-01-2019 | 13:27:00
Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld
Marketing & Innovation Kickoff 2019
18-01-2019 | 14:08:00
Vrijdag 8 februari de Marketing & Innovation Kickoff 2019. Wat hebben Hardt Hyperloop, ALD Automotive, SnappCar en personalisatieplatform Unless gemeen?
Nieuw op SBS6 in samenwerking met Jumbo: Wat eten we?
24-12-2018 | 11:54:00
Wat Eten We? is kooktelevisie zonder montage. Geen wisselende ovenschalen, geen timelapses of kant-en-klaar gekookte aardappelen
[Forum] De rol van het mediabureau bij branded content
21-12-2018 | 11:30:00
Wat is de rol van het mediabureau wanneer er sprake is van een branded content campagne?
De Speld & Partners maakt branded video's voor bunq
27-11-2018 | 16:32:25
De Speld & Partners heeft samen met bunq (Bank of The Free) twee branded video’s gemaakt. De serie De Speld Talks is een versie van TED Talks
[Forum] Vier manieren om relevante branded content te maken
26-11-2018 | 09:36:00
Het besluit is genomen: je gaat branded content maken. Maar waar begin je? En hoe zorg je dat deze content relevant is? Marketingcommunicatie- en media-experts geven vier manieren om te beginnen