COLUMNS.
[Column] Marvin Jacobs: Wat ik heb geleerd van het maken van The Journey - deel 2
13-11-2018 | 09:55:00
Miljoenen minuten hebben mensen intensief geluisterd naar een verhaal, verteld vanuit het merk KLM. In een tijd waar de meeste aandacht gefragmenteerd en van korte duur is, bewijst de podcast dat mensen nog altijd de behoefte hebben om zich mee te laten voeren in een goed verhaal
[Column] Marvin Jacobs: Wat ik heb geleerd van het maken van The Journey
06-11-2018 | 08:38:00
Een wereld waar de zon altijd schijnt, is ongeloofwaardig voor luisteraars en werkt niet binnen podcasts. Dus daar stond ik dan, met mijn pleidooi en op mijn longlist verhalen over aids, ontvoeringen, armoede, burn-out, miskramen en ga zo maar door. Een vrij groot contrast met bijvoorbeeld de reisinspiratie die KLM via andere kanalen biedt
[Column] Jerome Kuijken: Met welk verdienmodel haal je de kerst?
22-10-2018 | 10:40:01
Geld verdienen met advertising is zeker nog mogelijk, maar je moet er hard voor werken. Of je nou groot bent of klein; een platform dat nog enkel van display kan leven, is volgens mij niet meer te vinden. Maar hoe zit het dan met de kleintjes? De onafhankelijke publishers? Kunnen die in 2019 (en daarna) blijven bestaan?
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 08:57:37
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
[Column] Jerome Kuijken: Is branded content reclame en is reclame branded content?
17-04-2018 | 10:35:00
Brandend content is als een songtekst van Bløf: iedereen kent het, maar we interpreteren het allemaal anders. Een van die interpretaties is dat branded content reclame is
[Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal
23-01-2018 | 10:44:00
Wat niet iedereen zich realiseert, is dat bij branded content andere wetten, andere doelstellingen en andere werkwijzen gelden. Het wie betaalt, bepaalt-adagium van adverteren verschuift naar redactioneel maatwerk, dat het resultaat is van een slimme samenwerking. En juist omdat je sámenwerkt, is het extra belangrijk dat je elkaars taal spreekt
[Column] Dolly van den Akker: Van mobile first naar moments first
21-12-2017 | 11:39:00
89 procent van alle Nederlanders ouder dan twaalf jaar gebruikt de smartphone als primaire device voor sociale contacten, informatievoorziening en entertainment. 24/7, overal, binnenshuis en buitenshuis.
[Column] Michiel Veugelers: Product placement in films; hoe het niet moet!
21-12-2017 | 11:32:09
Door Johan Nijenhuis en Co werd ik uitgenodigd voor de première van de nieuwste Nederlandse romcom Gek van Geluk (nu in de bioscoop). Door de goede cast en een luchtig verhaal prima vermaak voor de laatste donkere dagen van dit jaar
[Column] Marvin Jacobs: De 9 podcasttrends voor 2018 (deel 2)
19-12-2017 | 11:28:00
Verkruimelt het podcastmonopolie van Apple? Gaan adverteerders massaal eigen shows ontwikkelen? En komen er eindelijk goede analytics? 2017 was een cruciaal jaar voor de podcast revival, vooral in de VS. Wat staat ons in 2018 te wachten?