[Cross Media Case 2019] Aimée Verburgt over Ikgastarten.nl
12-03-2019 11:52:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 1755 | Tags:

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. &content zendt Ikgastarten.nl in als Cross Media Case. Aan het woord is Aimée Verburgt, marketingmanager bij &content.

Kun jij &content introduceren?

&content is het nieuwe B2B-contentmarketingbureau van MT MediaGroep, uitgever van onder meer Sprout en Management Team. We hebben onszelf de afgelopen jaren getransformeerd van media-exploitant naar contentmarketingspecialist. Logisch ook, want het aankoopgedrag van zakelijke beslissers is rigoureus veranderd. Bij &content kun je terecht voor een complete contentstrategie en voor alle onderdelen van zo’n strategie: van een buyer persona-onderzoek tot een leadgeneratie of -nurturingaanpak. We zijn bekwaam in het schrijven van converterende content, het maken van video’s, imponerende magazines en het organiseren van kleinschalige impact-events. Kenmerkend is onze expertise in het bouwen en onderhouden van succesvolle contenthubs, waarbij we thought leadership claimen op een bepaald thema.

Hoe kijken jullie vanuit &content naar cross media?

Door onze ervaring als uitgever van Management Team en Sprout communiceren we maandelijks met ruim 700.000 zakelijke beslissers en weten we precies wat die doelgroep interessant vindt. Van die kennis kunnen onze klanten profiteren. We maken zowel custom content voor onze klanten als content die we pluggen via onze channels op mt.nl en sprout.nl. De vorm varieert: een owned platform, een mooi magazine, een reeks online artikelen, kwalitatieve video’s en/of impactvolle kennissessies. Het liefst combineren wij vormen, zodat er een crossmediale succesformule ontstaat en de verschillende media elkaar versterken.

Welke stappen heeft jouw bureau in 2018 gezet op cross media-gebied?

In het afgelopen jaar hebben we zeer uiteenlopende projecten gerealiseerd. We bouwden een leadgenererende Ondernemers Stresstest voor Centraal Beheer en de succesvolle hulptool voor Rabobank voor startende ondernemers: de Startversterker (te vinden op Ikgastarten.nl, de contenthub voor startende ondernemers die wij al negen jaar voor Rabobank ontwikkelen en onderhouden). Met Sprout en MT kunnen wij onze klanten een extra podium bieden om hun content onder de aandacht te krijgen.

Kun je de case omschrijven?

Ikgastarten.nl is een populair platform voor startende ondernemers, of mensen die erover nadenken om te gaan starten. Tien jaar geleden ontwikkelde Rabobank het platform, echter niet met het gewenste resultaat. Sinds 2010 helpen wij de Rabobank dit platform in te vullen en te verbeteren. Ikgastarten.nl heeft 200.000 unieke bezoekers per maand en 55.000 wekelijkse nieuwsbriefabonnees. Er worden duizenden leads gegenereerd via het platform, onder meer door handige how-to whitepapers, die uiteindelijk converteren naar nieuwe rekeninghouders, financieringsaanvragen en/of nieuwe verzekeringsklanten.

Welke rol speelt creatie in een marketingcommunicatiewereld die snel digitaliseert?

Bij creatie in de marketingcommunicatiewereld is het van belang om houdbare content te creëren. Content die actueel is – of ‘trendy’- zal na enige tijd niet meer waardevol zijn voor jouw doelgroep. Belangrijk is om zo veel mogelijk content te creëren die relevant blijft, zodat je gevonden blijft worden op dezelfde inhoud. Deze manier van contentcreatie is het meest effectief.

Hoe helpt jouw bureau klanten op gebied van het zinvol verzamelen en gebruiken van data?

Waardevolle leads verzamelen is iets waar wij veel ervaring in hebben. Leads genereren doen wij door kwalitatieve content aan te bieden waarbij geïnteresseerden hun gegevens achterlaten. Whitepapers en e-books zijn hier voorbeelden van, maar ook de reeds genoemde testen scoren goed. We zorgen dat de content nauw aansluit bij de doelgroep die we willen bereiken, zodat de leads waardevol zijn.

Wat is de toekomst van reclame- en mediabureaus? En welke rol zullen adverteerders gaan spelen?

Dat content al belangrijk is en steeds belangrijker wordt is een feit. Reclame- en mediabureaus zullen zich inhoudelijk moeten verdiepen om de gewenste doelgroepen te bereiken. Oude (push)reclame zal vooral worden ingezet voor herkenning/branding. Maar om de doelgroep te bereiken en te activeren, wordt er alleen een pull-strategie toegepast. Content is daarbij een uiterst relevant en belangrijk middel.

Wat is het laatste nieuws?

B2B marketing wordt nog inhoudelijker en tegelijkertijd minder stoffig. Emotie en de personal touch wordt steeds meer gewaardeerd, ook in de B2B-wereld.

www.ikgastarten.nl
www.encontent.nl
www.mtmediagroep.nl

Lees hier alles over de Cross Media Awards 2019. Heb je zelf een mooie case? Stuur hem dan in en maak kans op een award!

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `