[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas
09-11-2020 09:30:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 6258 | Tags:

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. We spreken we met Jill van Dooren.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Ik neem mijn kijkers mee in mijn dagelijks leven en alles wat daarbij hoort. De hoogte en dieptepunten. Het delen over iets waar ik enthousiast over ben of blij van word zoals mijn favoriete kerstmarkten bezoeken, knuffelen met geitjes op de kinderboerderij tot het doorbreken van een taboe door te spreken over mentale gezondheid, geldproblemen en over het doorgaan met leven wanneer een naaste is overleden aan kanker.

Hoe ziet jouw doelgroep eruit?

Mijn doelgroep is letterlijk met me meegegroeid, de meeste zijn vrouwen en om en nabij dezelfde leeftijd als ik heb. Dus rond de 25-plus.

Wat kun je zeggen over jouw bereik?

Ik heb een trouwe fanbase opgebouwd van wie sommigen al jaren meegaan. Het is alsof ik er duizenden vriendinnen bij heb gekregen. Ze zijn meelevend, geven advies en zijn kritisch als dat nodig is. Het is heel bijzonder wat ik allemaal door hen mag leren.

Met welke merken heb jij in 2020 gewerkt?

Dat wisselt enorm, van shoplogs met NAKD tot een Christmas home made cocktail van Baileys. Mijn favoriete samenwerking dit jaar was denk ik met Cult Beauty, heerlijk om in de weer te zijn met make-up en daar ook nog betaald voor te krijgen.

Hoe bepaal jij met welke merken je in zee gaat?

Het merk waar ik mee samenwerk moet altijd iets zijn wat ik zelf zou willen kopen en/of promoten zonder dat ik daarvoor betaald word. Als ik merken ga promoten waar ik zelf aan voorbij zou lopen is je hele geloofwaardigheid weg.

Snappen adverteerders en bureaus inmiddels voldoende wat influencermarketing is en hoe je influencermarketing optimaal kunt inzetten?

De meeste wel, maar sommige zijn toch erg eigenwijs. Duizend hashtags of een hele story vol met informatie word veel sneller weggeveegd. Je moet kort en krachtig blijven, zodat je de aandacht vasthoudt. Humor werkt ook altijd. Maar sommige merken vinden dat te riskant.

Met welke samenwerking in 2020 ben je erg tevreden?

Ik ben erg tevreden over de samenwerking met MyJewellery. Ik ben gek op sieraden en vind het altijd weer een leuke uitdaging om deze zo mooi mogelijk op de foto te krijgen. Daarnaast is het woordje ‘babe’ is binnen mijn vriendenkring een heel ding geworden en ik vind het dan extra leuk om iets persoonlijks te kunnen toevoegen aan een samenwerking zodat het dicht bij mezelf blijft.

Hoe zie jij het merk Jill van Dooren zich de komende jaren ontwikkelen?

Ik hoop dat ik mezelf meer kan ontwikkelen door alle kansen die ik krijg. Dat mensen mij niet alleen kennen als ‘dat meisje van Instagram of YouTube’ maar dat ik echt iets tofs neer kan zetten waarvan mensen later zullen zeggen goh, ik wist niet dat ze het in zich had.

Wat is het laatste nieuws?

Kerst is weer in zicht. Mijn kijkers weten dat ik een enorme kerstfanaat ben en er werd al lichtelijk aangedrongen of ik dit jaar weer een vlogmas wil houden, je volgt dan vanaf 1 december elke dag tot aan kerst. Het antwoord daarop is ja, dit is overigens een primeurtje want ik heb het nog nergens anders aangekondigd.


Jill op social |
YouTube: 362 K volgers | Instagram: 479 K volgers | Twitter: 125 K volgers

 

Jill van Dooren is een van de influencers die zijn aangesloten bij Social Reblz. Het bureau heeft meer dan 10 jaar ervaring met invloedrijke makers en dagelijkse social content voor hun honderdduizenden volgers.

www.socialreblz.com

 

 

www.jillvandooren.nl
www.demedia100.nl/deinfluencer50

 

DeMedia100 wordt gesponsord door

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie