[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten
04-11-2020 08:30:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 1275 | Tags:

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

Ik publiceer vooral mijn dagelijkse leven als strafrechtadvocaat en influencer. Ik neem mijn volgers mee tijdens mijn werkdag, maar bijvoorbeeld ook bij een shoot of interview. Ik hoor geregeld van mijn volgers dat zij mij zien als hun vriendin. Ik vind dit een mooi compliment.

Hoe ziet jouw doelgroep eruit?

Mijn doelgroep bestaat voor 75 procent uit vrouwen. De gemiddelde leeftijd is tussen de 18 en 34 jaar en bijna allemaal uit Nederland.

Wat kun je zeggen over jouw bereik?

Mijn volgers zijn trouw aan mij, dit kun je zien aan mijn engagement. Dit betekent dat zij erg betrokken zijn en dit merk ik ook aan de vele DM’s (direct messages) per dag. Ik probeer zoveel mogelijk te beantwoorden, maar helaas kom ik niet aan alles toe. Het zijn vaak leuke en positieve berichten, bijvoorbeeld van meisjes die sturen dat zij voor de studie Rechten hebben gekozen naar aanleiding van mijn content en uitleg over mijn vakgebied.

Met welke merken heb jij in 2020 gewerkt?

Met onder andere Biodermal, Dyson, Hellofresh, NA-KD en Oral-B.

Hoe bepaal jij met welke merken je in zee gaat?

Ik kijk of dit merk bij mij past, dat wil zeggen dat ik onderzoek doe naar het merk. Wat houdt het precies in? Waar staan het merk voor? Wat verwachten zij van mij? Is dit leuk voor mijn volgers? Daarnaast overleg ik altijd met mijn management en aan de hand daarvan beslis ik of ik met het merk in zee wil gaan.

Snappen adverteerders en bureaus inmiddels voldoende wat influencermarketing is en hoe je influencermarketing optimaal kunt inzetten?

In de meeste gevallen wel. Het komt ook voor dat je de ruimte krijgt om de campagne zelf in te vullen, maar de meeste adverteerders/bureaus sturen een nauwkeurige briefing met richtlijnen waar de content aan moet voldoen.

Met welke samenwerking in 2020 ben je erg tevreden?

Ik ben erg trots op mijn samenwerking met Dyson. Ik heb in 2020 verschillende momenten met Dyson samengewerkt. Ik vind het mooie producten van hoge kwaliteit en mijn volgers vragen vaak naar deze producten. Zij vragen mij bijvoorbeeld hoe je met de Corrale je haar kan krullen of welk product ik aanraad bij een bepaald haartype.

Hoe zie jij het merk [Julia] zich de komende jaren ontwikkelen?

Ik zit nu iets langer dan een halfjaar op YouTube en merk dat dit aan het groeien is, ik maak zowel een weekvlog als video’s met betrekking tot mijn werk. Dit zou ik verder willen uitbreiden en wellicht een eigen lijn opzetten, bijvoorbeeld een kledinglijn of een tassenlijn.

Wat is het laatste nieuws?

De adverteerders en bureaus houden nauwlettend de laatste features in de gaten, zo is er sinds kort op Instagram de functie reels, een korte video van 15-30 seconde waarbij je gemakkelijk verschillende korte video’s aan elkaar kunt plakken. Merken vragen de laatste tijd vaak om content te maken in de vorm van een reels, deze worden vaak op de ontdekkingspagina getoond waardoor dit bij mensen opvalt.

Julia op social | YouTube: 13,9 K volgers | Instagram: 144 K volgers

Julia Mekkes is een van de influencers die zijn aangesloten bij Social Reblz. Het bureau heeft meer dan 10 jaar ervaring met invloedrijke makers en dagelijkse social content voor hun honderdduizenden volgers.

www.socialreblz.com

 

 www.demedia100.nl/deinfluencer50

 

DeMedia100 wordt gesponsord door

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie