[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
03-07-2018 10:31:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 5661 | Tags:

Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap. Geen gepolijste verhalen maar haar eigen ervaringen zoals ze echt waren; vaak leuk en soms ook helemaal niet. De blog werd een hit en Snippet Media was geboren.

Van Erp: “Ik zag hoe de printwereld steeds meer werd afgebouwd, hoe er steeds meer verdiepingen leeg kwamen te staan en dacht bij mezelf: wat wordt mijn volgende stap? Na een lange zoektocht besloot ik zes jaar geleden een blog te beginnen, bedoeld om het redacteurschap naar een digitaal level te brengen en nooit als bedrijf. Het werd echter een knallend succes, dat heeft geleid tot Snippet Media; uitgeverij van onder andere online magazines gericht op vrouwen.”

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum is Bas Vlugt van Nederlands MediaNetwerk in gesprek met Barbara van Erp over het ontstaan van Snippet Media, de kracht van online, het businessmodel achter Snippet Media en Snippet Concepts.

Van Erp: “Het grappige is dat iedereen bij digitale media nog steeds denkt aan banners, terwijl dat slechts vijf procent is van onze omzet. Sterker nog: ik denk erover die banners uit te zetten, want ik vind het niet mooi en we verdienen er nauwelijks geld aan.  Het gros van onze omzet komt uit branded content. Het maken van verhalen voor merken die onze specifieke doelgroepen raken en die ze willen lezen. Daar betalen bedrijven heel graag voor. En dat is waarom we nu het tweede bedrijf zijn begonnen: Snippet Concepts, waar we deze branded content op de eigen kanalen van merken plaatsen.”

Kijken!



www.snippetmedia.nl  

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie