[Interview] Hans Veldhorst over het belang van mobile advertising
09-07-2018 14:46:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 4616 | Tags:

Door zijn ervaringen in de reclamewereld, opgedaan bij onder andere bureaus als TBWA en Ogilvy, zag Hans Veldhorst van dichtbij hoe de markt zich ontwikkelde richting mobile. Met Diederick Ubels, ervaren in de data- en technologiehoek, zag Veldhorst zowel de kansen die mobile biedt vanuit technologisch perspectief als de noodzaak voor merken om op een andere manier te communiceren met het publiek: "Het hele Umfeld verandert ontzettend hard."

Samen zetten Veldhorst en Ubels 24AM op, een mobile first creative & media agency, met het doel mobile advertising tot leven te wekken. Veldhorst: "De meeste tijd wordt op mobiel besteed, dus adverteren op mobiel moet." En dan niet het inkorten van een tv-commercial van 30 seconden tot een impactloze commercial van zes seconden, maar een campagne die daadwerkelijk vanuit het medium is ontwikkeld: "Kort, met bewegend beeld en de mogelijkheid om zowel met als zonder audio te bekijken. Daarnaast moet data gebruikt worden waar mogelijk, om de relevantie te optimaliseren en zo de interesse van de gebruiker te wekken." 

Veldhorst: "Het is een illusie om te denken dat we naar een tijd toegaan, waarin de consument uit zichzelf naar een merk toe gaat. We proberen commercials uiteraard wel zo te ontwikkelen, dat het de juiste doelgroep aanspreekt. Resultaten meten we niet op performance, maar op merkresultaat. Hiervoor zijn we bezig een methodiek te ontwikkelen: de traditionele matrix in een nieuw jasje, zodat je ook mobile op die manier kunt inzetten."

Het jonge 24AM, het bestaat pas ruim zes maanden, heeft de ambitie een belangrijke rol te spelen om van mobile advertising een merkinstrument te maken. Bekijk het complete interview met Hans Veldhorst hieronder.

www.its24am.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie