[Interview] Micha Proper (Digistudies): Met Life lessons leggen we alledaagse struikelblokken op een snappy-manier uit
10-12-2020 11:36:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 2375 | Tags:

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers en creators. Vandaag spreken we met Micha Proper, oprichter van Digistudies.

Wat zijn de onderwerpen waarover jij publiceert?

We maken video's waarin moeilijke onderwerpen van de middelbare school worden uitgelegd. We maken ook Scholenbattles, waarin we langsgaan bij scholen om de kennis te testen van hun leerlingen. Ook komen we vanaf december met Digi Life Lessons, waarin we alledaagse moeilijkheden en struikelblokken op een snappy-manier uitleggen.

Hoe ziet jouw doelgroep eruit?

Onze doelgroep bestaat uit jongeren van 12 tot 19 jaar.

Wat kun je zeggen over jouw bereik?

We momenteel hebben een maandelijks bereik van zo’n 110.000 views. 

Met welke merken heb jij in 2020 gewerkt?

We hebben met verschillende partijen samengewerkt. De bekendste zijn de particuliere scholengemeenschap Winford, de samenvattingsboeken van ExamenOverzicht, de examentraining van Eindsprint en GoGo, bekend van de examenreizen.

Hoe bepaal jij met welke merken je in zee gaat?

We vinden het belangrijk dat we een link kunnen leggen met scholieren. Zoals je ziet hebben alle merken waar we mee hebben samengewerkt een school- of examengerelateerde achtergrond. Voor hen is het erg interessant om te adverteren, omdat zij exact dezelfde doelgroep hebben. 



Snappen adverteerders en bureaus inmiddels voldoende wat influencermarketing is en hoe je influencermarketing optimaal kunt inzetten?

We zien dat steeds meer partijen de waarde inzien van adverteren in onze video's. De CPM is relatief goedkoop en je kunt gemakkelijk veel mensen uit je doelgroep bereiken. 

Er zijn veel voordelen aan YouTube. Het grootste voordeel is dat YouTube de nummer 2-zoekmachine in de wereld is. Enorm veel mensen maken gebruik van YouTube en dat zorgt ervoor dat je (relatief) gemakkelijk mensen kunt bereiken. Je moet er natuurlijk wel veel moeite in stoppen, maar er zijn ook enorme mogelijkheden door de massa.

Hoe zie jij het Digistudies zich de komende jaren ontwikkelen?

In augustus hebben we besloten om extra te gaan professionaliseren. Dat betekent dat we in de komende jaren op grotere schaal zullen blijven innoveren, nieuwe content ontwikkelen en consistent blijven uploaden. Ook komt er meer budget beschikbaar voor de ontwikkeling. Met deze investeringen denken wij binnen 1,5 jaar 50.000 abonnees te hebben en 400.000 maandelijkse views. 

Wat is het laatste nieuws?

We komen in deze periode met het concept Digi Life Lessons, waarin we op een korte leuke manier alledaagse dingen uitleggen, zoals hoe je een stropdas knoopt, hoe je een sollicitatiebrief schrijft en dergelijke.

Digistudies op social: YouTube: 18,2  K volgers

www.digistudies.nl


AGE Media is een internationale MCN & YouTube Agency. Sinds 2012 begeleiden zij creators, artiesten en merken bij hun YouTube avontuur, van productie tot distributie. Daarbij ligt de focus op het bouwen van een loyale fanbase door middel van sterk organische groei en het opzetten van nieuwe verdienmodellen.

www.agemedia.net

 

 

DeMedia100 wordt gesponsord door

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie