[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio
12-07-2019 13:49:00 Door: David de Jong | Hits: 8126 | Tags:

Sinds 1 juli 2019 ‘doet’ Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Dat betekent een belangrijke uitbreiding van het portfolio van Value Zipper. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy.

Dag Patrick, de wereld van media en marketingcommunicatie is altijd in beweging. Hoe gaat het met Value Zipper?

Ook wij zijn steeds in beweging. Het gaat erg goed met Value Zipper! Het eerste halfjaar draaiden we opnieuw goede cijfers en met de komst van de WPG Media titels breiden we flink uit.

Wat betekent deze uitbreiding van jullie portfolio voor jullie klanten en prospects?

Om te beginnen betekent dit een flinke vergroting van onze slagkracht. Het zijn stuk voor stuk prachtige en ook sterke merken, met ontzettend veel interessante mogelijkheden. Dit maakt ons relevant voor meer soorten merken, en voor onze klanten betekent het dat we nog wat meer voor ze kunnen betekenen. Wellicht titels en mogelijkheden bundelen, om zo nog meer impact voor ze te kunnen realiseren. Het idee van één loket voor allerlei oplossingen, krijgt zo meer en meer gestalte.

Daarnaast is het bewijs dat we op de goede weg zijn; een compliment dat ook dit soort mooie titels zich bij Value Zipper willen aansluiten.

Wat maakt het voor exploitanten interessant om sales bij jullie onder te brengen?

Er zijn meerdere redenen om dit te doen. De belangrijkste is dat wij een goed netwerk bij adverterend Nederland hebben; met bijna 500 adverteerders hebben we al eens iets gedaan. Met ons team zijn we dagelijks in contact met veel marketeers en vrijwel alle mediabureaus.

Een andere reden is synergie; de titels zijn samen sterker dan ieder afzonderlijk. Met ons totale gebundelde aanbod is de kans veel groter dat we merken kunnen helpen, en dus in contact kunnen komen. De enorme hoeveelheid aan mogelijkheden én het feit dat ons aanbod dynamisch is, zorgt er daarnaast voor dat we oprecht adviseren. Want wie weet wat we in de toekomst nog toevoegen.. Dat men ons vertrouwt en waardeert vinden we belangrijker dan kortetermijnresultaat.

Ook zijn er schaalvoordelen, terug te zien in hoe we ons organiseren. We investeren in systemen, in mensen en in B2B marketing. We zijn gespecialiseerd in branded content, we adviseren uitgevers over ontwikkeling van proposities en processen.

En ook belangrijk is dat we groeien, dit geeft een heel andere vibe dan het remmen van daling.

Misschien eerder een vraag. Komen er nog andere uitgevers bij?

Zeker weten! Wij zijn steeds bezig met verbeteren van ons portfolio. Waar we begonnen met circa acht titels zijn het er nu ongeveer 50, en elk jaar voegen we nieuwe toe. We willen voor alle landelijke consumentenmerken één loket zijn met relevante mogelijkheden. Voor elk van hen en in elk gesprek van waarde kunnen zijn. Hoewel we zeer goed op weg zijn, zijn we daar nog niet.

Als wij doorgaan met resultaten halen voor de uitgevers die we vertegenwoordigen, dan zullen ook andere, grotere exploitanten de stap aan durven om hun sales uit te besteden. Aan ons om ervoor te zorgen dat we daar klaar voor zijn.

Veel adverteerders en bureaus staan regelmatig voor de keuze: adverteren of branded content inzetten. Helpt Value Zipper hen bij deze keuze?

De keuze is altijd afhankelijk van de doelstellingen. Soms begint een goed advies bij het challengen van de doelstellingen. In elk geval proberen we zo goed mogelijk te adviseren. Niet alleen over branded content of adverteren, maar zelfs of onze media/titels het meest geschikt zijn. Wij vinden het mooi als we iemand kunnen doorverwijzen, en vinden het belangrijk dat men weet dat ons advies oprecht is.

Voor merken en bureaus die meer willen weten over branded content hebben we een reeks artikelen gepubliceerd. Hierin geven experts vanuit bureauzijde uitleg en advies. Overigens ook over de vraag die je hier stelt: Branded content en/of advertising: wat kies jij?  

Value Zipper manifesteert zich ook op gebied van branded content in film. Hoe staat het daarmee?

Dat gaat erg goed! In december verschijnt het tweede deel van Huisvrouwen Bestaan Niet. Hierin hebben we onder andere een partnership met Bison. Ik was laatst op de set en heb gezien dat Bison mooi in beeld gaat komen. Eerder zijn de opnames geweest van Kruimeltje2. Deze film, het vervolg op het zeer succesvolle eerste deel uit 1999, komt in het eerste kwartaal van 2020 uit. In deze film schittert het merk Vitakraft. Kruimeltje heeft namelijk een hond. ‘Moor’ is een van de helden van het verhaal en daar speelt Vitakraft handig op in.

We zijn nu bezig met de film Engel. Een film voor meisjes van 5-12 jaar, naar het gelijknamige boek van Isa en Hoes en haar dochter Vlinder.

Wat is het laatste nieuws?

In dit geval wat ouder nieuws. Het valt me de laatste tijd op dat adverteerders en bureaus tijdschriften weer gaan waarderen. In deze drukke tijd wordt het lezen van een tijdschrift gezien als een luxe pauze-momentje, waarbinnen advertenties niet irriteren maar zelfs gewaardeerd worden. En natuurlijk waren magazines al een erg betrouwbaar medium. Misschien kunnen we stellen dat tijdschriften terug zijn van nooit weggeweest.

www.valuezipper.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie