Bol.com en Talpa Network beginnen kerstcampagne
06-12-2020 00:00:00 | Door: David de Jong | hits: 631 | Tags:

Talpa Network en Bol.com zijn een kerstcampagne begonnen. Daarmee willen beide bedrijven Nederland helpen met de kerstvoorbereidingen en komen ze met een branded-content-campagne die via onder meer SBS6, Radio 538, Radio 10, Sky Radio en LINDA. zal worden uitgerold.

Het Bureau van Talpa Media Solutions (onderdeel van Talpa Network) heeft samen met Bol.com een campagne ontwikkeld waarin wordt geïllustreerd dat alles wat er op kerst-(to do)-lijstjes staat, te vinden is bij Bol.com. Met deze overkoepelende narrative zijn de programmamakers, dj’s en samenstellers van Talpa Network in gesprek gegaan voor de beste doorvertaling per programma.

Vanaf begin november 2020 liepen er idents en spots op SBS6 die elke week een ander thema hadden, van wat wordt het thema van de boom dit jaar tot recepten en tips voor een prachtig gedekte tafel. Deze thema’s werden ook subtiel doorgevoerd in-program. In Lang Leve de Liefde decoreerden de deelnemers bijvoorbeeld samen een kerstboom. Ook Shownieuws en de 5 Uur Show besteedden wekelijks aandacht aan de thema’s.

Bij Sky Radio, the Christmas Station kunnen mensen hun favoriete kersthit aanvragen en daarmee een Bol.com cadeaukaart ter waarde van 100 euro winnen. Ook de luisteraars van Radio 10 konden hun kerstbudget uitbreiden door te raden wat er op het verlanglijstje van Gerard Ekdom staat in de radio-actie Het Lijstje van Gerard.

Vanaf 6 december switcht de campagne van voorbereiding naar cadeaus. Talpa Network ondersteunt dan de above-the-line-campagne ontwikkeld door DEPT met onder meer items in de 5 Uur Show en een Shownieuws special over cadeautrends. Op Radio 538 openen dj’s Coen & Sander de Cadeau Hulplijn. De mannen doorbreken de schaamte om rare en goedbedoelde cadeaus aan te nemen en er niks van te zeggen. In de LINDA.original serie Mini kerst make-over, die vanaf maandag 7 december te bekijken is op LINDA.nl, verrast host Patrick Martens met een aantal bol.com-kerstdecoratie verschillende BN’ers zoals Xander de Buisonjé en Romy Monteiro met een kerst make-over.

De bol.com kerstklaar-campagne werd ontwikkeld door het Bureau van Talpa Media Solutions, in samenwerking met Dentsu, het mediabureau van bol.com, verantwoordelijk voor de strategie en inkoop van dit unieke branded content project.

www.talpanetwork.com
www.bol.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie