Huisvrouwen bestaan niet 2, waar merk en film samenkomen
18-12-2019 10:25:00 | Door: Marianna Beets | hits: 1393 | Tags:

Sinds 2016 verbindt Value Zipper merken aan Nederlandse bioscoopfilms. De eerste film waarvoor partnerships zijn opgezet, was Huisvrouwen Bestaan Niet. Deze film groeide uit tot de bestbezochte Nederlandse film van 2017, met 315.000 bezoekers. Twee jaar later was het tijd voor een vervolg van de film. Value Zipper was wederom verantwoordelijk voor  de branded content.

Mark Haring, Account Manager Brand Solutions bij Value Zipper: “Voor de film Huisvrouwen Bestaan Niet hebben we een samenwerking met de merken Swiss Sense en Groenland Schoonmaakazijn opgezet. Value Zipper zit in het begin van het traject. We ontvangen de eerste versies aan het script, waardoor de mogelijkheid is om bepaalde scènes voor de adverteerders aan te passen. Je wil natuurlijk dat in-script momenten natuurlijk overkomen.” 

Sinds 12 december draait Huisvrouwen Bestaan Niet 2 in de bioscoop. Voor deze film is een samenwerking met Bison, onderdeel van Bolton Adhesives opgezet.

Mark Haring: “Bison kwam met een nieuwe schoonmaaklijn, die vormde de uitgangspositie voor de samenwerking. Samen met producent Frank Groenveld en Steven Fitsch, marketingmanager bij Bison, hebben we gekeken naar mogelijk relevante momenten in het script. Dit heeft geleid tot drie in-script momenten met verschillende schoonmaakproducten van Bison. Bison wordt in het script verwerkt en zij geven hier voorafgaand aan de opnames akkoord op. Tijdens de opnames van deze scènes is Bison zelf ook op de set aanwezig geweest. Daarnaast is het artwork van de film beschikbaar gesteld, zodat Bison dit kan gebruiken voor eigen acties. Zo versterken de film en het product elkaar. Ook wordt het logo van Bison meegenomen in alle uitingen over de film. Denk aan POS-materiaal, de trailer en natuurlijk in de film zelf. Voor social media maken we content die zowel op de kanalen van Huisvrouwen Bestaan Niet 2 als Bison worden gedeeld. Bison heeft premièrekaarten beschikbaar gesteld en tijdens de afterparty van de première een fotobooth geplaatst waarin alle genodigden op de foto konden.” 

Inmiddels hebben bijna 70.000 mensen de film over twee zussen en hun moeder bezocht. Bekijk hier de trailer van de film.

Naast de deze samenwerking heeft Value Zipper ook een samenwerking opgezet met Vitakraft en Kruimeltje. Voor komend jaar staat Engel op de planning, de verfilming van het boek van Isa Hoes dat zij samen met haar dochter Vlinder schreef. 

www.valuezipper.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie