Just Another Network gelanceerd: medianetwerk voor en door de generaties Y en Z
15-07-2021 00:01:00 | Door: David de Jong | hits: 202 | Tags:

Onder de naam Just Another Network is Just Another Media Company gestart met een medianetwerk voor en door de generaties Y en Z. Het gaat om een samenwerking van online platforms, creatief talent en social accounts die zich richten op de jongere doelgroepen, een groep van circa 5,5 miljoen Nederlanders. Volgens de initiatiefnemers laten de traditionele media een gat vallen als het gaat om het bereiken en empoweren van de generaties Y en Z.

Het gelanceerde media netwerk brengt bereik, talent, content, data en sales samen onder één dak. Daarnaast wordt nadrukkelijk ingezet op journalistiek en talentontwikkeling. Op het moment van lanceren bereikt het netwerk maandelijks - met onder andere Rumag, VKMag, Axed, Convo en ParraTV - cumulatief zo'n 6 miljoen mensen, met 17 miljoen videostarts en zo'n 300 miljoen social impressies. Daarnaast is er toegang tot bijna 7 miljoen social followers op Instagram, TikTok, YouTube en Facebook. Bij het initiatief zijn Marko van Kampen en Michel Palmen betrokken.

Just Another Network wil de vaste plek die het met de bestaande titels nu inneemt in de dagelijkse nieuws- en entertainment voorziening van jongeren verder versterken en uitbouwen. Doel is het grootste Nederlandse medianetwerk voor de jongere doelgroepen te creëren. Die doelstelling wordt onder meer behaald door overnames, strategische partnerships, investeringen in content en talent, synergie en de oprichting van nieuwe online platforms. Tevens zullen er ambitieuze, jonge nieuws- en opiniemakers worden opgeleid.

Marko van Kampen is een van de initiatiefnemers van Just Another Network. Hij is oprichter van Makers Channel en was tot voor kort werkzaam als creatief directeur bij DPG Media. Michel Palmen is bij Just Another Media Company benoemd tot Agency Director van Just Another Network. Hij was tot 1 juli 2021 werkzaam bij ViacomCBS, waar hij ViacomCBS Advanced Marketing Solutions opzette als Director Commerce, Partnerships & Products,

De eigen agency biedt de mogelijkheid aan strategische partners en merken om via één loket campagnes en content te ontwikkelen voor en door de jongere doelgroepen

Marko van Kampen: "Ik heb van dichtbij gezien hoeveel moeite grote mediabedrijven hebben jongeren aan zich te binden. Het is geen onwil, maar het vergt in mijn ogen een ander soort organisatie en daar is te weinig focus en/of kennis voor binnen de huidige traditionele media. Een gemiste kans, want er is echt momentum voor een jongeren media netwerk."

Doel van Just Another Network is dan ook om zo snel mogelijk een vaste plek verkrijgen in de dagelijkse nieuws- en entertainment voorziening van Nederlandse jongeren. Die doelstelling wordt onder meer behaald door overnames, strategische partnerships, investeringen in content en talent, synergie en de oprichting van nieuwe online platforms. Binnen het netwerk zal zoals gezegd naast entertainment, een focus komen te liggen op nieuws en journalistiek. Dat realiseren we andere door de lancering van eigen nieuwstitels en het opleiden van een toekomstige generatie nieuws- en opiniemakers.

Michel Palmen: "Just Another Network is hoe een modern mediabedrijf er wat mij betreft uit moet zien. Een netwerk van makers, creatieven, strategen en content experts, in combinatie met een enorm dagelijks bereik en gevoed door een slimme datastrategie. Door deze consolidatie kunnen we in een gefragmenteerd landschap, merken, makers en audiences op schaal verbinden via branded entertainment oplossingen die echte impact maken." 

Fares Masharawi, oprichter van ParraTV: "Ik breng mijn platform bij Just Another Network in omdat we samen sterker staan. Maar belangrijker nog: het wordt tijd dat de jeugd een eigen domein binnen het Nederlandse medialandschap krijgt." 



Just Another Network is onderdeel van Just Another Media Company; dit is een buy and build initiatief van media-ondernemers, platform eigenaren en investeerders. Hierin zitten als founders naast Marko van Kampen en Fares Masharawi onder andere Danny Membre (RUMAG) en Ferdi Buijsrogge (DGI, RUMAG). Daarnaast zijn Humberto Tan (RTL Nederland) en Kees de Koning (TopNotch) non-executive founders. Zij zullen talent ondersteunen en hun kennis en kunde met betrekking tot media en jongerencultuur inbrengen. Om de plannen te financieren is groeikapitaal opgehaald bij een groep informal investors - onder andere Bert Habets (ex CEO RTL Nederland en RTL Group), Valentijn Bras (Scoupy), Ralph de Vries (onder meer Wasteless) - en twee venture capital firms, waaronder DGI Ventures. 

www.justanothermediacompany.com
www.justanothernetwork.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie