Mediahuis Limburg start met Media Studio
05-06-2018 16:47:23 | Door: Katja Brokke | hits: 1531 | Tags:

Met de oprichting van Media Studio zet Mediahuis Limburg de komende jaren in op een kwalitatieve vorm van adverteren. Het nieuwe creatieve hart van het mediabedrijf achter De Limburger, VIA Limburg, WijLimburg en Limburgvac ontwikkelt concepten voor commerciële partners, zowel in print als online via web en app.

Branded content is een van de belangrijkste middelen die Media Studio gebruikt om de lezer een op maat gemaakt verhaal aan te bieden dat vervolgens via een van de vier nieuwsmerken van Mediahuis Limburg wordt verspreid.

Branko Eijssen, Creative Director van Media Studio: “We zien steeds vaker dat onze klanten verder kijken dan een gewone advertentie in de krant. Zij hebben een mooie boodschap over te brengen, een visie die ze willen communiceren. Klassieke advertenties zijn dan niet langer de oplossing. Wij weten als geen ander hoe we die behoefte kunnen omzetten in een crossmediale campagne die weliswaar de doelstelling van de klant als uitgangspunt heeft, maar inhoudelijk net zo sterk is als een journalistieke productie van De Limburger of een van onze andere merken.”

Ellis Visser, Operations Manager bij Media Studio: “Om lezers tegenwoordig echt te bereiken, sta je als adverteerder voor de uitdaging om verhalen te brengen die relevant zijn en die lezers raken. Commerciële content is daarom niet meer weg te denken binnen een goede marketingaanpak. Media Studio helpt bij het maken van deze nieuwswaardige verhalen door te zoeken naar de connectie tussen uitgever, adverteerder en lezer.”

Om deze ambities kracht bij te zetten, lanceert Media Studio het brandedcontentlabel Limburg Vertelt. Op die manier zijn alle commerciële producties, in print en online, direct herkenbaar.

Visser: “Wij geven onze adverteerders die op innovatieve wijze hun verhaal willen vertellen nadrukkelijk het podium. Dus het laat zich raden waarom we voor Limburg Vertelt hebben gekozen. Maar het is tevens ook een soort kwaliteitsstempel. Klanten die een brandedcontentcampagne in samenwerking met Media Studio van Mediahuis Limburg doen, gaan voor kwaliteit: maatwerk, een groot bereik en de juiste doelgroep.”

Dominic Stas, CEO van Mediahuis Limburg: “De komst van Media Studio gaat hand in hand met de digitale vernieuwing die we met onze nieuwsmerken doorvoeren. Zo blijven we in staat om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. We zijn gegroeid van een traditionele uitgever naar een crossmediale dienstverlener. Dat betekent dat we als organisatie optimaal moeten inspelen op de marketing- en communicatiebehoeftes van onze klanten.”

www.bereiklimburg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie