Nieuwe editie Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 13:15:00 | Door: David de Jong | hits: 1586 | Tags:

BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers.

In de week van de mediawijsheid is er volop aandacht voor het social mediagebruik van jongeren. Ook bij influencermarketing is het belangrijk dat kinderen mediawijs zijn, wat wil zeggen dat ze reclame herkennen en begrijpen. Om voedingsmiddelenadverteerders te ondersteunen bij verantwoord reclame maken met influencers, hebben bvA en FNLI deze gids opgesteld. In de gids is bijvoorbeeld informatie te vinden over hoe ondubbelzinnig kenbaar gemaakt kan worden dat het om reclame gaat en hoe men kan vermijden dat reclame online terecht komt bij een te jong publiek.

De gids is tot stand gekomen dankzij bijdragen van PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé, Unilever en McDonald’s, en enkele van hun bureaus en Multi Channel Networks. Ook is er samenspraak geweest met de Stichting Reclamecode.

De eerste editie van de gids is gepubliceerd in 2017. In deze update zijn nieuwe ontwikkelingen in wetgeving en zelfregulering opgenomen.

www.bva.nl
www.fnli.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie