Online uitgever Snippet Media lanceert Snippet Concepts
23-02-2018 09:40:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2951 | Tags:

Online uitgever Snippet Media komt met Snippet Concepts: een agency dat online content maakt die echt raakt. Judith van den Berg (ex Sanoma) is daarvoor aangesteld als Commercial Director van heel Snippet.

Oprichter Barbara van Erp: “Het me pijn aan mijn ogen om te zien hoe veel geld er door merken wordt gestopt in saaie content met nul interactie.”

Snippet Media, uitgever van de online magazines als Me-to-We.nl, Saarmagazine.nl, Mynd.nu en tishiergeenhotel.nl, is een contentbureau begonnen: Snippet Concepts . Van Erp: “Onze titels hebben een heel precieze tone of voice die de doelgroep echt raakt, wij snappen waar deze vrouwen zich mee bezig houden. We merken dat adverteerders daarnaar op zoek zijn. Die tone of voice van onze redacties bieden we daarom nu ook los aan.”

Van Erp merkt een enorme behoefte van merken die al zelf content maken om daar een nieuwe stap in te maken: “Als merken online content gaan produceren, blijft het bijna altijd hangen in het praktische – 7 tips voor een stralende huid, Kijk eens wat een mooie babykamer, 4 tips voor een gezonder leven – maar dat werkt nauwelijks online. Zeker op Instagram en Facebook doet het me pijn aan mijn ogen om te zien hoe veel geld er wordt gestopt in saaie content met nul interactie. Kijk, iedereen kan een lijstje of video maken met 6 tips om je pensioen op orde te krijgen, maar hoe maak je content over dat soort saaie dingen waar mensen echt over na gaan denken, die mensen raakt? Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van onze branded content campagnes, die allemaal door de redacties zelf zijn gemaakt.”

Om al deze ambities waar te maken is Judith van den Berg per 1 februari aangetreden bij Snippet als Commercial Director. Zij was daarvoor Account Director CrossMediaTeam Sanoma | SBS. Van Erp: “Wij zijn heel trots om Judith aan boord te hebben. Ze zit er nog geen maand, maar het voelt nu al alsof het nooit anders was.”

Het idee voor Snippet Concepts is gaan rollen in november vorig jaar. Barbara van Erp hield tijdens de Etos leveranciersdag een serie talks over ‘wat vrouwen willen’. Van Erp: “Daar vertelde ik over onze contentstrategie die we toepassen op al onze magazines: content maken die iets in mensen teweegbrengt. Ook in onze branded content campagnes op die platformen gaan we altijd uit van die gedachte: dat het even goede content moet zijn als onze redactionele en dat het echt iets doet. Wij zeggen daarom: laat dat praktische grotendeels liggen en verpak het in content die mensen echt willen lezen of zien. Met humor en authenticiteit. Laat eens een keer zien dat je als foodmerk begrijpt hoe lastig het is om kinderen gezond te laten eten, in plaats van al die blije recepten met groene dingetjes die kinderen gewoon niet eten. Daar valt voor merken echt een wereld te winnen.”

In 2017 heeft Snippet daarom een soft launch gedaan van Snippet Concepts. De eerste klanten waren Nederlands Bakkerij Centrum, Uniek Sporten van Fonds Gehandicaptensport, een farmaceutisch bedrijf en een grote pensioenverstrekker. Voor 2018 zijn de eerste grote briefings binnen. Het betreft onder meer een branded content campagne van een jaar voor een groot automerk, een steeds terugkerende online en instore activatiecampagne voor een healthmerk, een jaardeal voor contentcreatie voor een grote hypotheek- en pensioenverstrekker en een serie themacampagnes voor een drogisterijketen.

Van Erp: “Veel van onze klanten hebben saaie of taboe-achtige onderwerpen waarover ze in gesprek willen gaan met hun doelgroep: pensioenen, ouder worden, de kans op echtscheidingen bij jonge gezinnen. Dat is heel moeilijk. Wij vinden dat juist leuk.”

www.snippetmedia.nl/snippetconcepts

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie