Persgroep sluit strategische alliantie met RTL, beëindigt samenwerking met BrandDeli
11-10-2018 15:08:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4821 | Tags:

De Persgroep en RTL Nederland hebben een overeenkomst gesloten met een loopduur van drie jaar. De bedrijven willen hiermee hun sterke posities met elkaar verbinden. De strategische alliantie betreft het delen en ontwikkelen van content, het opzetten van creatieve branded content partnerships met merken en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Zo zullen de display advertenties van beide bedrijven door de Persgroep worden verkocht en de videoadvertenties door RTL.
 
Vorige week werd het partnership met het radiomerk van de Persgroep, Qmusic, al bekendgemaakt. Deze basis wordt nu op meer vlakken verbreed. RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep gaan samen bouwen aan verschillende domeinen. De samenwerking start met de uitbouw van Wonen en Zakelijk, waarna later meerdere domeinen volgen. Het gaat om zowel het delen van bestaande content als het samen ontwikkelen van nieuwe formats.

Als onderdeel van de alliantie tussen RTL en de Persgroep worden ook creatieve partnerships gesloten met adverteerders om brede crossmediale campagnes tot stand te brengen. Hierbij wordt de ontwikkeling en distributie van online video als zeer kansrijk gezien.

Doordat beide partijen hun digitale salesplatformen koppelen, wordt data verkregen en gedeeld om nog beter in te kunnen spelen op de behoefte van de consument. Hierdoor wordt de individuele digitale expertise van beide partijen optimaal benut.
 
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep: “Deze samenwerking is gebouwd op kracht. Wij hebben allebei sterke merken met grote digitale ambities. Gezien de ontwikkelingen op de markt is samenwerken logisch en wenselijk. Dat doen wij al langer en zullen wij ook blijven doen.”

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland: “Dit is het bewijs dat we niet alleen praten over samenwerken, maar het ook echt doen. Samenwerking tussen sterke lokale merken is de toekomst. Niet alleen om te groeien in expertise, creativiteit en reikwijdte, maar vooral ook om Nederlandse kijkers en bezoekers een rijkere en relevantere ervaring te bieden.”

De keuze van de Persgroep voor RTL betekent dat de Persgroep de huidige samenwerking met BrandDeli beëindigt.

Allard Ruyl, CEO van BrandDeli: “Het is spijtig dat de Persgroep de samenwerking beëindigt, we hebben altijd erg fijn samengewerkt en we weten dat dit wederzijds is. Maar we zijn realistisch en begrijpen dat dit voortkomt uit strategische keuzes. Met het vertrek van de Persgroep verliezen we een deel van onze online inventory maar gelukkig wordt er bij ons hard gewerkt aan het digitaliseren van ons TV product. Dit zal enorm veel nieuwe inventory opleveren."

www.persgroep.nl
www.rtl.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie