Thema kerst-Allerhande: avontuurlijke receptuur van klassiekers
26-11-2020 11:04:07 | Door: Saskia van Weert | hits: 583 | Tags:

Albert Heijn komt dit jaar met een Kerst-Allerhande met 74 recepten voor een bijzondere kerst. Daarbij gaat de supermarkt uit van het gegeven dat de feestdagen er dit jaar anders uitzien dan we gewend zijn.

Albert Heijn deed onderzoek naar hoe Nederland verwacht kerst te vieren. Deze kerst zitten we niet met de hele familie aan één grote tafel, maar vieren we het thuis met kleinere gezelschappen én verspreid over meerdere dagen. Doordat we het intiemer vieren, koken we veel uitgebreider op de speciale dagen. Op de andere momenten gaan we juist meer voor gourmetten, snel-klaar-gerechten en aangeklede borrels.  

Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: "2020 was een heel bijzonder jaar. Het is een jaar dat we nooit zullen vergeten. Alles is anders dan anders. Dat geldt ook voor kerst. Des te meer reden om er iets moois van te maken met elkaar. Een bijzondere kerst voor iedereen, daar gaan wij bij Albert Heijn voor. Dat betekent ook dat we ons, samen met onze maatschappelijke partners - Het Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland - dit jaar extra inzetten voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken."

Kersteditie van Allerhande

Vanaf zondag 6 december ligt de kersteditie met 225 pagina's in alle Albert Heijn winkels. De rode draad in deze Allerhande is een receptuur van klassiekers op basis van de favoriete kerstgerechten van Nederland. Nieuw dit jaar is de extra aandacht voor kinderen, met volwaardige voor-, hoofd- en nagerechten waar zelfs de allerkleinsten blij van worden. Bijvoorbeeld regenboogcarpaccio, kerstboompizza of magische snow globes. Ook zijn er genoeg vegetarische alternatieven, van bietentartaar en gevulde pompoen tot gebraad van knolselderij.

Joyce Bierman, verantwoordelijk voor Allerhande bij Albert Heijn: "Deze kerst staan er in Allerhande weer veel klassiekers op het menu. Bijvoorbeeld gerookte zalm, eigenlijk elke kerst een held en dit jaar gecombineerd met avocadomousse in de vorm van een tompouce. Vertrouwde smaak, maar in een modern jasje."

Een bijzondere kerst voor iedereen

Naast de reguliere donaties en diverse acties, geeft Albert Heijn in december 17.000 cadeauboxen aan haar maatschappelijke partners - Het Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland. Ook zit er een AH Excellent feeststol met een extra betekenis in. De hele maand december gaat er van elke verkochte stol 1 euro naar Het Rode Kruis, LINDA.foundation en Voedselbanken Nederland. Albert Heijn hoopt meer dan anderhalf miljoen stollen te verkopen om zo een significante bijdrage te kunnen leveren aan de hulpprogramma's van deze bijzondere organisaties.

www.ah.nl
www.mpg.today
www.lindafoundation.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie