UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
07-11-2018 09:54:14 | Door: Marianna Beets | hits: 423 | Tags:

South African Tourism (SAT), het Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme, is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de brandedcontentcampagne.

Als onderdeel van de samenwerking met The voice of Holland mag de winnaar van The voice of Holland een videoclip opnemen in Zuid-Afrika. In de communicatie rondom deze samenwerking ligt de nadruk op de diversiteit van het land. Voor het verdiepen van deze boodschap in branded content, werkt SAT samen De Persgroep. Daarmee wordt het een 360-gradencampagne waarmee Zuid-Afrika’s variëteit in bewegend beeld, geluid en tekst naar voren komt.

Veel mensen associëren Zuid-Afrika met wilde dieren, de landschappen en Nelson Mandela. Maar Zuid-Afrika biedt veel meer diversiteit: tropische stranden, avontuurlijke activiteiten, een cultuur van lekker eten en drinken, muziek en dans, en vooral: ontzettend gastvrije mensen. Deze variëteit komt naar voren in de promo’s die vanaf vrijdag 2 november zeventien weken lang te zien zijn tijdens de The voice of Holland-uitzendingen. Bovendien krijgt het publiek in de laatste uitzending te zien hoe de producer de clip voorbereidt en krijgt het een kijkje op de locaties waar de winnaar naartoe zal gaan. Wekelijks worden circa twee miljoen mensen bereikt, ook social media wordt volop ingezet.

Vijf ambassadeurs van Zuid-Afrika komen aan het woord in de Volkskrant, AD en de regionale titels van De Persgroep. Onder andere presentator Art Rooijakkers, ex-hockeyster Ellen Hoog en chefkok Julius Jaspers.

Belu Mabandla, directeur bij South African Tourism: “Zuid-Afrika is de eerste bestemming die samenwerkt met ‘he voice of Holland. We zijn enorm verheugd en trots om samen te werken met een groot programma als The voice of Holland dat talent in alle genres en van alle leeftijden een podium geeft. Hear, feel and taste South Africa through The Voice of Holland.”

Mira de Mönnink, Media Partnership Manager bij UM Studios: “Er is een enorme fit tussen muziek en de Zuid Afrikaanse cultuur. Hierdoor zag ik The voice of Holland als het perfecte platform voor deze campagne. Want Zuid-Afrika is natuurlijk de ideale locatie om een videoclip voor de TVOH-winnaar op te nemen. De versterking met De Persgroep samenwerking ‘Suid Afrika, ek is so verlief op jou!’ zorgt voor een sterke online en print ondersteuning voor mensen die geïnspireerd zijn geraakt door Zuid-Afrika.”

Ramon Mesman, Director Branded Content Talpa Media: “Wij zijn natuurlijk trots dat The voice of Holland nog steeds veel aandacht krijgt, ook bij A-merken. Door deze samenwerking met Zuid-Afrika kunnen wij een nieuwe dynamiek toevoegen aan de hoofdprijs voor de winnaar van de The Voice of Holland.”

Willem-Albert Bol, Creative Director bij De Persgroep: “Ik heb zelf historisch veel met The voice of Holland en snap heel goed de keuze hiervoor in dit plan. Met ons deel van de samenwerking voegen wij niet alleen 7 miljoen extra bereik toe, maar het partnership met de nieuwsmerken zorgt ook voor extra lading van de boodschap.”

Kjeld Ouwerkerk, Sales Director Branded Content bij RTL: “Ieder seizoen blijft The voice of Holland verrassen en mensen raken. Niet alleen de talenten staan in de schijnwerpers, ook onze partners. Dankzij de passende invulling maakt de kijker op een natuurlijke manier kennis met al het moois dat Zuid-Afrika te bieden heeft.”

Credits

Klant: Zuid-Afrikaans Verkeersbureau | Verantwoordelijk bij klant: Belu Mabandla, Anneli Bronkhorst | Bureau: UM/UM Studios; Mira de Mönnink, Maike Stockel | Producent: Talpa Producties, TVOH; Ramon Mesman, Janine Haars, Youri Brookman, Robbert van der Wurff | Media: De Persgroep; Ron Jehee, Jordi van Zaal, Dalida de Graaf | Media: RTL; Stephanie Gomperts, Corinne van Vugt

www.um.nl/umstudios    
www.southafrica.net

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie