Vertigo6 wint goud bij Communication Awards voor beste influencercampagne
01-10-2020 18:06:00 | Door: David de Jong | hits: 718 | Tags:

Vertigo 6, dat genomineerd was in drie categorieën, heeft de Communication Awards voor de beste influencercampagne gewonnen met de The Sims & Gen Z-campagne van Electronic Arts. De F1 2020-campagne (best multichannel communications) en Instagramcampagne van Studiekeuze123 (best social campaign) bereikten de shortlist, maar vielen net buiten de prijzen.

Dit bleek bij het bekendmaken van de Digital Communication Awards. De Digital Communication Awards worden jaarlijks toebedeeld aan de meest effectieve projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie. Dit jaar werden er ruim 600 cases ingezonden waarvan er 115 op de shortlist terechtkwamen. Voor het tweede jaar op rij wint Vertigo 6 de prijs voor beste influencercampagne van Europa.

Vertigo 6 kreeg van Electronic Arts de opdracht om de bekendheid en de betrokkenheid van Gen Z-doelgroepen te vergroten ten aanzien van de populaire levenssimulatiegame De Sims. Via een innovatieve influencercampagne brachten influencers Bo Beljaars (Bokado) en Sara Dol (officialsaarx), beiden ontzettend fan van de gameserie, herkenbare in-game-elementen van De Sims tot leven op TikTok, Instagram en YouTube. De geproduceerde content werd goed ontvangen: sommige TikTok-video's werden zelfs meer dan twee miljoen keer bekeken.

Sebastiaan Hoogendoorn, senior marketing- & pr-manager bij Vertigo 6: "We zijn ontzettend blij en trots! De procedure en bekendmaking verliep anders dan voorgaande jaren en we waren enorm verrast toen we vanmorgen de uitslag te horen kregen. Er is de laatste maanden ontzettend veel te doen geweest over TikTok en met deze campagne laten we zien dat ondanks alle rumoer, TikTok een heel effectief platform is om Gen Z te bereiken. We bedanken Electronic Arts voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en we feliciteren ze met deze mooie prijs! Ook een speciale shout-out naar Sara Dol en Bokado met wie we nauw hebben samengewerkt voor deze campagne. Uiteraard gaan onze felicitaties ook naar Koch Media Benelux en Studiekeuze123 voor hun nominaties."

Onlangs hielden wij een video-interview met Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6.

Kijk dat interview hier


www.vertigo6.nl
www.digital-awards.eu


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie